נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) כי ימנה את השגרירה האמריקאית בקנדה, קלי קראפט, למחליפתה של ניקי היילי כשגרירה באו"ם.



טראמפ הצהיר על המינוי בחשבון הטוויטר שלו ובירך את קראפט על תפקידה החדש. "אני שמח להודיע כי קלי קראפט, שגרירתנו הנוכחית בקנדה, תמונה לשגרירת ארה"ב באו"ם. קלי עשתה עבודה יוצאת מן הכלל בייצוג ארצנו בקנדה ואין לי כל ספק כי תמשיך לייצג את האומה שלנו ברמה הגבוהה ביותר", כתב הנשיא האמריקאי.

 

מינוייה של קראפט מגיעה על רקע הצהרתה של הת'ר נאורט בתחילת השבוע כי היא מוותרת על המינוי. נאורט אמרה בהצהרה של מחלקת המדינה כי פרשה מכיוון "שהחודשים האחרונים היו מפרכים עבור המשפחה שלי, ולכן זה לטובת המשפחה שלי. אני מוציאה את שמי". נאורט הייתה דוברת מחלקת המדינה כאשר טראמפ בחר בה לתפקיד השגרירה, ועבדה בעבר גם כמארחת עבור ערוץ החדשות של פוקס. היא הצטרפה לתפקיד מחלקת המדינה כדוברת באפריל 2017, שלושה חודשים לתוך ממשל טראמפ. בתחילת שנת 2018 היא נבחרה לתפקיד תת מזכירה לענייני ציבור ודיפלומטיה ציבורית.



כזכור, השגרירה האחרונה של ארה"ב באו"ם הייתה ניקי היילי, שהחליטה לפרוש מתפקידה באוקטובר האחרון. היילי הגישה את התפטרותה כאשר הצוות הקרוב אליה הופתע ולא ידע על כך מראש. טראמפ הודה להיילי במסיבת עיתונאים משותפת ואמר כי היא חשובה לו מאד. היילי אמרה באותה מסיבת עיתונאים כי "המטרה שלי היא שאעזוב כשהכל יהיה במקום הנכון. צריך להיות חכם לזוז הצידה ולתת למישהו אחר לעשות את העבודה".