בעקבות הודעתו של נשיא אלג'יריה החולה והמרותק לכיסא גלגלים, עבד אל־עזיז בוטפליקה, כי בכוונתו לרוץ לכהונה חמישית ולהתמודד בבחירות לנשיאות ב־18 באפריל, פרצו בסוף השבוע הפגנות בערים רבות ברחבי המדינה ותפסו, כמובן, כותרות ראשיות של העיתונים הבולטים במדינה. המשטרה לא דיווחה על מספר המפגינים, אך מקור ביטחוני מסר כי קרוב ל־20 אלף איש השתתפו בצעדות. בעיתונות המקומית דווח על מעצרם של 41 איש.


בעיתון "אל־חאבר" נפרשה תמונת מפגינים על פני העמוד הראשי, ולמחאה הוקדשו חמישה עמודים נוספים. "מעכשיו, אין להתעלם מהעם", נכתב בכותרת הראשית. 

העיתון "א־שורוק" דיווח על הרחקתו מהבירה של המועמד לנשיאות, רשיד נקאז, שאסף את תומכיו בכניסה לבניין העירייה, עוכב והובל בחזרה למחוז א־שלאף, שם הוא מתגורר. "מדובר במעשה לא חוקי", כתב המועמד לנשיאות בדף הפייסבוק שלו.


העיתון "סאות אל־אחראר" מצטט את מועאד בושארב, מנהיג מפלגת "חזית השחרור הלאומי", שמזהיר כי "ישנם גורמים שמנסים להצית את אש הפילוג". בנוסף, מדווח העיתון המקורב למפלגה על צעדות של אלפים בכיכר 1 במאי באלג'יר, וכי כוחות הביטחון נחושים להבטיח שהצעדה לא תצא משליטה. כמו כן מדווח העיתון על טיסתו של הנשיא בוטפליקה לקבלת טיפול רפואי בשוויץ.

מנגד, העיתון "אל־נאסר", המקורב לממשלה, מזהיר במאמר המערכת שלו מאלה שמשמשים ככלים בידי מדינות אחרות על מנת לפגוע בהישגי הממשלה, ולהביא את אלג'יריה למצבה של שכנתה לוב.