מתפטר או לא? ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הבוקר (שלישי) שמחה רבה מהודעת ההתפטרות של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. "הלך זריף, ברוך שפטרנו. כל עוד אני כאן לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", כתב ראש הממשלה בטוויטר. אלא שייתכן שהשמחה של נתניהו מוקדמת מדי. גורם בממשל האיראני אמר לסוכנות הידיעות פארס כי זריף עשוי לחזור בו מהתפטרותו. לדברי הגורם, הסיבה להתפטרות של זריף היא שהוא לא עודכן על ידי אנשי הנשיא רוחאני על הביקור של נשיא סוריה אסד בטהרן. "קרוב לוודאי שהוא יחזור לתפקידו", אמר הגורם.  


עוד אמר הגורם כי בחודשים האחרונים צצו חילוקי דעות בין זריף להנהגה הרוחנית של הרפובליקה האסלאמית, וכי חילוק הדעות הללו הגיעו לא פעם לדיוני הממשלה, שם הביע זריף את אי שביעות רצונו מהתנהלות הנשיא רוחאני, שהגיעה לשיאה בפרשת ביקורו של אסד. 

למרות המתיחות בין שר החוץ לנשיא האיראני, הבוקר בחר רוחאני דווקא לשבח את זריף. "הוא חוד החנית במאבק נגד ארצות הברית", אמר בנאום. 

מוקדם יותר דווח בוול סטריט ג'ורנל, כי גורמים באיראן הופתעו מהתפטרותו של שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף על פי הדיווח, הם התנצלו בפניו על כך שלא הוזמן לפגישות עם נשיא סוריה אסד, אך זה לא הספיק לו. עוד נטען כי נשיא חסן רוחאני שלח צוותים לביתו של זריף, במטרה לשכנע אותו לחזור בו מהתפטרותו. 
בתוך כך, לשכת הנשיא רוחאני מכחישה שהנשיא הסכים לקבל את התפטרות זריף. עוד דווח כי 150 חברי פרלמנט חתמו על עצומה בה קראו לכך ששר החוץ ימשיך בתפקידו. כמו כן, בטהרן דווח עוד כי כי כמה דיפלומטים איימו להתפטר. בעקבות הכרזתו של זריף אתמול בערב, הבורסה בטהרן צונחת. מחוקק איראני מסר כי "סוף כהונת זריף הוא ירידה בכוחה של ממשלת רוחאני, והדבר צפוי להשפיע על מדיניות החוץ של איראן".
כזכור, שר החוץ האיראני הודיע אתמול בערב, בפרסום בחשבון האינסטגרם שלו על התפטרותו מתפקידו. "אני מתנצל בפניכם שאין ביכולתי להמשיך בשירות וגם על התקלות בשנים האחרונות בתקופתי כשר חוץ. אני מודה לאומה האיראנית היקרה והאמיצה ולבכיריה", הוא כתב בעמוד האינסטגרם הרשמי שלו. מקור במשרד החוץ של איראן אישר לסוכנות הידיעות פארס את התפטרותו של זריף. את מקומו צפוי למלא יו"ר הפרלמנט הד"ר עלי לריג'אני.

לא נמסרה סיבה רשמית להתפטרותו של שר החוץ האיראני. כדורגלנים בכירים במדינה תקפו לאחרונה את שר החוץ על רקע הצהרתו בראיון, כי ״אני גאה על כך שאיראן נמצאת תחת לחץ בשל תמיכתה בפלסטינים״. אחד מהם אף מתח ביקורת בשידור חי, לאחר ניצחון של קבוצתו, ובעקבותיו הצטרפו כדורגלנים נוספים. 
בנוסף, על זריף נמתחה ביקורת על רקע פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין, וכן על רקע הבעיות במגעים עם האיחוד האירופי בכל הנוגע להסכם. בחודש מאי בשנה שעברה, וושינגטון הטילה מחדש סנקציות שהוסרו מעל משטר האייתוללות במסגרת הסכם הגרעין. התפטרותו המפתיעה של שר החוץ האיראני באה בעת ביקורו בטהרן של נשיא סוריה, בשאר אסד.