שני טייסים ואזרח נהרגו בהתרסקות מטוס של חיל האוויר ההודי בחבל קשמיר הלילה (רביעי), כך אמר בכיר הודי, על רקע מתיחות גוברת עם פקיסטן השכנה. לא נמסרו פרטים נוספים על התקרית. פקיסטן טענה כי ביצעה תקיפות בצד ההודי של קשמיר, וכי הפילה שני מטוסים הודים במרחב האווירי שלה ושבתה שני טייסים. מאוחר יותר פרסמה הממשלה ההודית הודעה שבה נכתב כי גם מטוס פקיסטני יורט בתקרית. 

"היום, חיל האוויר הפקיסטני ביצע תקיפות מעבר לקו הפסקת האש מתוך המרחב האווירי הפקיסטני", אמר דובר משרד החוץ באסלאמבאד. הצבא הפקיסטני טען כי מטוסים הודים חדרו לפקיסטן ובתגובה שניים מהם הופלו ושני טייסים נשבו. סרטון שהועלה לרשת הציג את אחד הטייסים ההודים שכביכול נשבו.

בכיר הודי נוסף אמר כי מטוסים הודים הניסו לפחות שלושה מטוסים פקיסטנים שחדרו לחלק ההודי של קשמיר. המטוסים ההודים חדרו לאזור בימבר גאלי-נושרה הסמוך לקו הפסקת האש שמהווה גבול בין המדינות. 

מטוסי קרב הודיים ביצעו אתמול בבוקר תקיפה חריגה בעומק שטח פקיסטן, ראשונה מסוגה זה קרוב ל־50 שנה, וחיסלו יותר מ־300 חמושים במחנה אימונים של ארגון טרור אסלאמי. הארגון אחראי לפיגוע ההתאבדות שבו נהרגו יותר מ־40 אנשי ביטחון הודיים לפני כשבועיים. בפקיסטן טענו בתגובה כי חיל האוויר המקומי הצליח להניס את מטוסי התקיפה ההודיים. 
 
46 מאנשי המשטרה הפרא־צבאית של משרד ההגנה נהרגו ב־14 בפברואר, לאחר שמחבל מתאבד פוצץ מכונית תופת ליד השיירה שלהם באזור קשמיר. ארגון הטרור האסלאמי ג'יש־אי־מוחמד (צבא מוחמד) קיבל אחריות למעשה. בעקבות הפיגוע האשימו בהודו את הפקיסטנים בסיוע ישיר להתקפה ובמתן מחסה לטרוריסטים, ובתגובה דרש ראש ממשלת פקיסטן אימרן חאן שההודים יוכיחו את טענותיהם ואיים בתגובת נגד לכל פעולה הודית בשטח ארצו.
  
חיילים הודים בגדר הגבול עם פקיסטן. צילום: רויטרס
חיילים הודים בגדר הגבול עם פקיסטן. צילום: רויטרס

האיומים מצד ניו דלהי לא נותרו ללא כיסוי, ואתמול לפנות בוקר הטילו 12 מטוסי קרב מדגם מיראז' 2000 שש פצצות מונחות לייזר במשקל 1,000 ק"ג על מחנה של ארגון הטרור ליד העיירה בלאקוט שבצפון מזרח פקיסטן. אף ששתי המדינות ניהלו לא פעם חילופי אש ארטילריה ונשק קל, מדובר בתקיפה הראשונה של הודו מעבר לקו הפסקת האש בקשמיר מאז המלחמה בשנת 1971. 
 
שעות אחדות לאחר מכן הופל כלי טיס פקיסטני בלתי מאויש שהיה במשימת איסוף מודיעין ליד הגבול באזור גוג'ראט, ונמסר כי ההפלה בוצעה באמצעות מערכת נ"מ ספיידר מתוצרת ישראל. כמו כן, נשמעו דיווחים על חילופי אש בין כוחות הודיים ופקיסטניים באזור ההפרדה בחבל קשמיר. 

תקיפה על ארגון טרור אסלאמי 

 
לפי ההודים, המחנה שהותקף נוהל על ידי יוסוף אזהר, גיסו של מנהיג ארגון הטרור מסעוד אזהר, שעמד מאחורי חטיפה של מטוס הודי לאפגניסטן ב־1999 והיה מבוקש על ידי האינטרפול. לא ברור מה עלה בגורלו של הטרוריסט הבכיר, אולם גורמים בהודו מסרו כי בתקיפה נהרגו יותר מ־350 חמושים. 
 
"במבצע מבוסס מודיעין בשעות הבוקר המוקדמות, הודו פגעה במחנה האימונים הגדול ביותר של צבא מוחמד בבלאקוט", אמר שר החוץ ההודי ויג'אי גוקאלה. "בפעולה הזו הושמד מספר גדול של טרוריסטים, מאמנים, מפקדים בכירים וקבוצות של פעילי ג'יהאד שאומנו עבור פעולות התאבדות". גוקאלה הבהיר כי מדובר בפעולת מנע שנועדה למנוע נפגעים אזרחיים, והדגיש כי אין כוונה לפתוח במלחמה נגד פקיסטן. 
 
מיד לאחר ההודעה ההודית מיהר דובר צבא פקיסטן מייג'ור גנרל אסיף גאפור להגיב: "המטוסים ההודיים שחררו את המטען שלהם בבהלה בעודם נמלטים מפני תגובה מתוזמנת ויעילה של חיל האוויר הפקיסטני", טען הדובר והוסיף כי לא היו כל נפגעים או נזק. 
 

אולם בהמשך גברו האיומים מצד אסלאמבאד, וראש הממשלה חאן קרא לכוחות המזוינים ולאזרחים להיות מוכנים לכל התפתחות, ובתוך כך הזהירה הוועדה הביטחונית העליונה של פקיסטן הזהירה כי תגיע תגובה "במקום ובזמן המתאים". כמו כן, החליט חאן על חרם מיידי ומוחלט של כל הסרטים ההודיים ושל כל תוכן הודי בתקשורת בפקיסטן.