נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייצב היום (חמישי) לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע החלטת היועמ"ש הצפויה בחקירותיו. "אני לא מודע לפרטים אבל נתניהו עושה עבודה מצוינת, הוא קשוח. יש סיכוי לשלום בין הישראלים לפלסטינים, כל חיי אמרו לי שזאת העסקה הכי קשה שיש בעולם", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בווייטנאם.

טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לא הגיעו להסכם בסיום יומיים של פגישות, אבל קיימו דיונים מעמיקים על פירוק תוכנית הגרעין של הצפון וכלכלתו, כך אמרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס. טראמפ וקים קיצרו את הפסגה שלהם בווייטנאם בכשעתיים, ארוחת צהריים משותפת שתוכננה בין שני המנהיגים בוטלה וטקס מתוכנן לחתימה על הסכם לא יתקיים. "לא הושג הסכם בעת הזו, אך הצוותים של שני הצדדים מצפים להיפגש בעתיד", אמרה סנדרס. 

"הם רצו שנבטל את הסנקציות אבל לא היינו מוכנים לכך", אמר טראמפ במסיבת העיתונאים. "כל הסנקציות הקיימות יישארו על כנן, לא ויתרנו על כלום. נהיה ידידים טובים עם קים וקוריאה הצפונית, יש להם פוטנציאל אדיר. הם הסכימו לוותר על דברים מסוימים אבל לא על מה שרצינו. רצינו פירוק של תוכנית הגרעין". 

"יש לו חזון מסוים וזה לא בדיוק החזון שלנו, אבל זה יותר קרוב משהיינו בשנה שעברה ונגיע לשם. החלטנו לעזוב אבל נמשיך לדבר, עם הזמן נגשר על הפער. הוא לא יעשה ניסויי טילים וגרעין, אני בוטח בו, אבל בינתיים נמשיך לדבר עם האנשים שמייצגים את קוריאה הצפונית. אני מעדיף לעשות זאת נכון מאשר לעשות זאת מהר", הוסיף הנשיא.  
 
טראמפ והמנהיג הצפון קוריאני קיימו הבוקר מסיבת עיתונאים קצרה, לציון תחילתו של היום השני של הפסגה המיוחדת המתקיימת בהאנוי, בירת וייטנאם. טראמפ אמר לעיתונאים: "אנחנו רוצים לעשות את הדבר הנכון והמהירות לא חשובה. הדבר המשמעותי היחיד הוא שנשיג את העסקה הטובה ביותר". מנהיג קוריאה הצפונית הוסיף כי הוא מרגיש שיושגו תוצאות טובות בסיום השיחות. "נעשה את המקסימום", אמר, "אם לא הייתי מוכן להתפרק מגרעין - לא הייתי מגיע לפה".

לאחר הפגישה הראשונה בין שני המנהיגים, נשיא ארצות הברית נשאל האם הוא צפוי להכריז על סיום רשמי למלחמת קוריאה, שהסתיימה בשביתת נשק ולא הסכם שלום, כפי שקוריאה הצפונית רצתה. טראמפ השיב: "נראה". כמו כן, דבר הפגישות דווח במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית כי השליט נפגש עם טראמפ. בפרסום נטען כי השניים "קיימו דיונים כנים ומעמיקים, במטרה לסלול את הדרך לתוצאות מקיפות ופורצות דרך במהלך הפסגה השנייה שלהם". 


"לב תוכנית הגרעין"  
 
בתוך כך, רשת NBC דיווחה כי האמריקאים ויתרו על הרעיון של לדרוש מקוריאה הצפונית לחשוף את כל הפרטים המלאים על תוכנית הגרעין וכן על פיתוחי הטילים הבליסטיים שלה. ההחלטה מהווה גורם משמעותי שיכול לזרז השגת הסכם עם קוריאה הצפונית. כאמור ההחלטה מחזקת דוחות של גורמי מודיעין רבים, שטענו בחודשים האחרונים כי המדינה המבודדת בעולם אינה מתכוונת להתפרק לחלוטין מנשק גרעיני, דבר שטראמפ הגדיר כמטרה שהוא מעוניין להשיג במהלך הפסגה. 
סוגיית הפירוק המוחלט מגרעין הוא הדבר שהכשיל את הסבב הרציני האחרון של שיחות שהתקיים בין קוריאה הצפונית לבין מדינות מערביות רבות, בהן ארצות הברית עצמה. המשא ומתן שקיימו בכירים בין שתי המדינות לקראת הפסגה, שהחלה אתמול בארוחת ערב חגיגית בהאנוי, בירת וייטנאם, התמקד ברכיב שנחשב למרכזי בתוכנית הגרעין של המדינה המובדדת. מדובר בכור הגרעיני ביונגביון. מדען גרעין שביקר שם כמה פעמים הסביר כי "מדובר בלב תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית". לדבריו, פירוק הכור חשוב מאוד, ומשמעותו שהם לא יוכלו לייצר שם פלוטוניום שנית.