לא רק עסקת המאה על הפרק: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו לארח במוסקבה פגישה בינו לבין נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). כך, על פי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שטען כי ההצעה הובאה לנתניהו במהלך הפגישה בין השניים בשבוע שעבר במוסקבה.

"במהלך הביקור של נתניהו ברוסיה, נדון גם מצב הסכסוך הישראלי-פלסטיני, וחזרנו על האינטרס שלנו בהתגברות על המבוי הסתום בין הצדדים בהקדם האפשרי", אמר לברוב. "הבענו נכונות לקבל את מנהיגי ישראל והפלסטינים, נתניהו ועבאס, על מנת שיוכלו לחדש את הדיאלוג הישיר ביניהם ללא תנאים מוקדמים". 
לברוב, שאמר את הדברים לאחר שיחה עם עמיתו הקטארי מוחמד בן עבדול רחמן אל ת'אני, ואישר כי השניים שוחחו בין היתר גם על סוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל הדרכים להגיע לפתרונו.

סרגיי לברוב. צילום: רויטרס


כזכור, מערכת הבחירות הנוכחית גועשת נוכח כוונתה של ארצות הברית לפרסם את "עסקת השלום" של דונלד טראמפ מיד לאחר ההצבעה בקלפיות. מנגד, בעוד נתניהו ובנט מחליפים ביניהם האשמות באשר למי מהם יסכל את התוכנית, התייחס אליה אמש גם בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, בראיון שהעניק לרשת אל ג'זירה - וטען כי היא כלל אינה על הפרק.

בדברים שאמר בראיון, טען עריקאת כי הקטארים מסרו לו שמדינות המפרץ כלל אינן תומכות בתוכנית השלום האמריקאית, על אף "מסע הדילוגים" של שליחו של טראמפ במזרח התיכון, ג'ארד קושנר.