נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שלישי) את חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומאר, שהואשמה בהתבטאויות אנטישמיות מספר פעמים בחודשים האחרונים. "חברת הקונגרס אילהאן עומאר שוב תחת אש על דבריה המזעזעים על ישראל. ארגונים יהודיים הרגע שלחו עצומה ליו"ר בית הנבחרים פלוסי בבקשה להוציא את עומאר מוועדת יחסי החוץ. יום שחור לישראל!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.



אמש פורסם כי  עומאר גינתה את הצגתה של כרזה במיצג רפובליקני בבית המחוקקים של מערב וירג'יניה הקושרת אותה לפיגועי ה-11 בספטמבר בשנת 2001 בניו יורק.  היא אמרה כי "המיצג האנטי-מוסלמי משווה אותי לטרוריסטית". הרפובליקנים במערב וירג'יניה אמרו כי הם לא תומכים בכרזה והורו להסיר אותה.




עומאר היא פוליטיקאית אמריקאית מוסלמית שנולדה בסומליה.  בנובמבר 2018 נבחרה לבית הנבחרים מטעם מדינת מינסוטה. כאשר נכנסה לתפקיד בינואר 2019, הפכה לחברת בית הנבחרים המוסלמית הראשונה, יחד עם רשידה טליב. היא נחשבת למבקרת החריפה ביותר של ישראל בקונגרס, והסתבכה לא פעם עם אמירות בעלות אופי  אנטישמי.



בשנת 2012 קראה עומאר לישראל "מדינת אפרטהייד" שלטענתה "הפנטה את העולם כדי שיתעלם מהפצצת אזרחים". בנוסף,  היא הביעה ביקורת על חוק אשר נועד להגביל את פעילות תנועת הBDS. לאחר שהואשמה באנטישמיות, היא ציינה כי הביקורת נגד ישראל אינה נובעת משנאת יהודים. במהלך מפגש עם פעילים בבית כנסת במהלך בחירות 2018, ציינה עומאר כי חרם על ישראל יפגע בהשגת פתרון שתי המדינות.