דובר משרד החוץ האיראני בארהם קאסמי אמר כי שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף התפטר מאחר ולא קיבל דיווח על ביקורו של נשיא סוריה בשאר אסד בטהרן בשבוע שעבר, כך דווח הבוקר (שלישי) בסוכנות הידיעות האיראנית "איסנא". כזכור, הנשיא האיראני רוחאני דחה את התפטרותו של זריף וביקש ממנו להישאר בתפקידו. 



זריף שנעדר מהפגישה עם אסד בטהרן, כעס על כך שלא עודכן בקיומה של הפסגה כבר בשבוע שעבר, במיוחד לאור העובדה כי מדובר בפגישה הראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011.



האלוף במיל' עמוס ידלין התייחס לפני שבוע בתוכניתם של פרופ' אריה אלדד ובן כספית ב-103FM לסיבות שהובילו להתפטרות ואמר כי זריף נפגע מהעובדה שלא הוזמן לפגישה עם אסד וזה כנראה הקש ששבר את גב הגמל. הוא קיווה שהסכם הגרעין יציל את איראן. מאז שטראמפ פרש מההסכם הוא מנסה להציל אותו והוא הרגיש שאין לו לאן ללכת, לכן עזב".



כזכור, זריף הודיע על התפטרותו מתפקידו לפני שבוע  בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו. "אני מתנצל בפניכם שאין ביכולתי להמשיך בשירות וגם על התקלות בשנים האחרונות בתקופתי כשר חוץ. אני מודה לאומה האיראנית היקרה והאמיצה ולבכיריה", כתב.



ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע התלהבות מהודעת ההתפטרות: "הלך זריף, ברוך שפטרנו. כל עוד אני כאן לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", כתב בחשבון הטוויטר שלו.