המטוס ניסה לטפס למעלה, ונכשל: המטוס של חברת "אתיופיאן איירליינס", שהיה בדרכו לניירובי, והתרסק דקות לאחר ההמראה, ניסה לטפס למעלה בגובה, אך נכשל, ממש רגע לפני ההתרסקות, כך מספרים היום (שני) עדי ראייה. העדים סיפרו כי הם ראו עשן שיוצא מהמטוס, וכן דיווחו כי המטוס השמיע קול מוזר בעת שהתרסק.



מלכה גלאטו, איכר שעל אדמתו התרסק המטוס, סיפר לרויטרס כי הוא ראה פריטים קטנים הדומים לנייר נופלים מהמטוס. כמו כן הוא דיווח כי המטוס השמיע רעש מוזר, ועשה סיבוב פתאומי ממש לפני שהתרסק. "המטוס ניסה לטפס עוד לפני שהגיע לסיבוב חד וירד למטה", הוסיף חקלאי נוסף שהיה עד להתרסקות. 



שרידי המטוס שהתרסק. צילום: רויטרס




שרידי המטוס. צילום: רויטרס



היום נמצאה הקופסה השחורה מהמטוס, בו נהרגו 157 הנוסעים ואנשי הצוות, בהם שני אזרחים ישראלים. הקלטת הקול של הטייס ונתוני הטיסה הדיגיטלית, הנמצאים בקופסה השחורה, עתידים לשפוך אור על סיבת ההתרסקות.



מאז ההתרסקות ירדו המניות של בואינג ב-11%, ובסין, אינדונזיה ואתיופיה החליטו לקרקע את דגם המטוס - בואינג 737 מקס 8, זאת בעקבות ההתרסקות הקטלנית השנייה של דגם זה בתוך חמישה חודשים בלבד. בואינג אמרה היום כי החקירה של ההתרסקות נמצאת בשלבים מוקדמים ואין צורך לקרקע את דגם המטוס. 



מרשימת הנוסעים עולה כי 32 מתוכם היו מקניה, 18 נוספים מקנדה, תשעה מאתיופיה והיתר ממדינות שונות בעולם, בהן מישראל, איטליה וארה”ב. בנמלי התעופה באדיס אבבה ובניירובי נראו מחזות קורעי לב של קרובים שציפו לשווא למידע על יקיריהם. “בלוח הטיסות הנוחתות היה רשום שההמראה כבר הייתה, אבל שמענו שהמטוס התרסק”, סיפר קרוב של אחד מהנספים בנמל התעופה בניירובי.



בינתיים, ברשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה ביקשו להצטרף לחקירה. זאת, כיוון שעל פי הנוהל הבינלאומי, מדינה שאזרחיה נספו בתאונה אווירית רשאית להשתתף בתחקור האירוע. סיבה נוספת נובעת מכך שהמטוס החדיש שהתרסק, מדגם בואינג 737 Max 8, נחת בישראל בשבוע שעבר.