בעל חנות נשק בניו זילנד סיפר הלילה (בין ראשון לשני) כי ברטון האריסון טארנט, החשוד בביצוע הפיגועים במסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' ביום שישי האחרון, רכש לפני הפיגוע ארבעה נשקים ותחמושת מהחנות שבבעלותו. 



"יידעתי את המשטרה כי החנות מכרה ארבעה כלי הנשק ותחמושת לחשוד בטבח", אמר דיוויד טיפל, בעל החנות בניו זילנד, שציין עוד כי הרכישה בוצעה דרך האינטרנט, ואושרה כחוק. "כל הנשק שנמכר עבור החשוד עבר את תהליך האימות של המשטרה, דרך האימייל". 



אמש נודע כי מבצע הטבח שלח לראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, את המניפסט שלו נגד "הפלישה" המוסלמית, דקות ספורות לפני שפתח במתקפה שבה נהרגו לפחות 50 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. ארדרן אמרה כי אימייל שהכיל את המניפסט בן 74 העמודים נשלח למשרדה 9 דקות לפני שאירוע הירי החל, אך לא היה מספיק זמן על מנת לפעול לעצירת הטבח.



"הוא לא כלל מיקום, הוא לא כלל פרטים ספציפיים, אם יכולנו לעצור זאת בהחלט היינו עושים זאת", אמרה ארדרן לכתבים. "זה התקבל על ידי 30 נמענים כתשע דקות לפני שנפתח באש. תוך שתי דקות מהקבלה הוא נשלח למשמר הפרלמנט. אך בעצת המשטרה, כאשר האימיילים התקבלו כבר הגיעו שיחות למוקד החירום והחלה תגובה והוא נעצר תוך 36 דקות".



טארנט בן ה-28 הואשם כזכור לפני כיומיים בסעיף רצח על השתתפותו בירי ההמוני במסגדים. טארנט צפוי לחזור לבית המשפט בחודש הבא, ולטענת המשטרה הוא יואשם ככל הנראה במספר אישומים נוספים.