מנהיג ארגון חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס היום לראשונה לסבב הלחימה האחרון עם ישראל בשתי היממות האחרונות. "ההתנגדות אמרה את דברה. הכיבוש הבין את המסר", אמר הנייה, שמשרדו הופצץ במהלך סבב הלחימה האחרון.



"נשקם את מטה הנהגת הארגון, הוא סמל לעמידה האיתנה ולגבורה. אני קורא לכל בני העם הפלסטיני: בפנים, בחוץ ובגדה לצאת ביום האדמה ולהשתתף ב'צעדות המיליון'", הוסיף הנייה



גורם מדיני בכיר הגיב לדבריו של הנייה ואמר: "כדאי שימצא משרד חדש לפני שהוא מתרברב".



כזכור, ישראל העבירה לחמאס ביממה האחרונה מסרים, דרך המתווכים המצרים, שלפיהם אפשרות למערכה רחבה ברצועת עזה קרובה מתמיד. ההבנה במערכת הביטחון היא שאם תהיה הסלמה, היא צפויה להתרחש לקראת יום שבת, על רקע האירועים לציון יום האדמה. בדיונים שנערכו בשעות הלילה עם ראש הממשלה וצמרת מערכת הביטחון, ההנחיה הייתה להמשיך לצבור כוחות ולקדם מוכנות סביב רצועת עזה. ההערכה היא שצה”ל צפוי להגיב על ירי הפצמ”ר לשטח המועצה אזורית אשכול אמש. 
 
ההחלטה על תגבור הכוחות בדרום התקבלה לאחר הערכת מצב בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בשיתוף עם הרמטכ”ל אביב כוכבי. גורם מדיני בכיר אמר אתמול כי “אין הסכם על הפסקת אש וגם לא יהיה, הלחימה עלולה להתחדש בכל רגע, והוחלט על תגבור כוחות והיערכות להמשך”. את הקו הזה הובילו במהלך כל יום האתמול שרי הליכוד, כל זאת כשבפועל - ההתקפות של צה”ל על יעדים ברצועה ושיגורי הטילים מעזה פסקו במהלך כל היום.
 
קצת לאחר שלוש לפנות בוקר אתמול בוצע הירי האחרון מרצועת עזה לעבר הדרום, מעל 70 רקטות נורו לעבר ישראל – כולם במקרה זה לאזור עוטף עזה. לוחמי כיפת ברזל יירטו מעל 25 מהרקטות. רוב הרקטות שלא יורטו התפוצצו בשטחים פתוחים, מלבד רקטה אחת שפגעה בבית בשדרות.
 
מנגד, תקף צה”ל במהלך הלילה בין שני לשלישי כ־50 יעדים ברחבי הרצועה, וההתמקדות הייתה במפקדות, מוסדות שלטון, מוצבים ומחנות של חמאס, ופחות בכל הקשור למערך הרקטי של חמאס, מחסנים של אמצעי לחימה ואתרי ייצור. לפחות על פי הנתונים, מספר היעדים היה נמוך מזה שהיה בסבב הקודם, בצה”ל טוענים מנגד שפעולת חיל האוויר הפעם הייתה יותר משמעותית ומדגישים את תקיפת מטה המודיעין, המטה לביטחון ולשכתו של איסמעיל הנייה, יו”ר חמאס.
 
כמה שעות בלבד לאחר שירי הרקטות לישראל נפסק, שוב חזרו בלוני הנפץ והאירועים החריגים על הגדר. באחד המקרים, מול אל־בוריג’, פרצה קבוצת פלסטינים את הגדר, נכנסה לעמדת צה”ל לא מאוישת, שרפה את רשת ההסוואה וברחה חזרה לרצועה. במקביל, ערכו כוחות של צה”ל אימון ייעודי לקראת האירועים לציון יום האדמה הצפויים בשבת הקרובה. באוגדת עזה נערכים לאירועים הללו, ולא ידוע כרגע על שינוי מתוכנן - למרות דרישת ישראל שחמאס יעצור את הפרות הסדר האלימות על הגדר.    
 
למרות הרקטה ששוגרה אמש לעבר יישובי מועצה אזורית אשכול, הודיעו הפלסטינים כי ימשיכו לשמור על הפסקת האש כל עוד ישראל תשמור עליה. לדבריהם, הרגיעה הושגה כבר ביום שני בלילה בתיווך מצרי, אך לא דווחה על ידי ישראל. בכיר הג׳יהאד האסלאמי, חאדר חביב, אמר אתמול בראיון שהעניק לערוץ אל־חאדת’ הסעודי כי “המצרים הודיעו לנו שישראל הסכימה לרגיעה כבר בלילה, וכי היא מחויבת לה. ההסכם הוא בעל פה. נתניהו לא רוצה להיראות כמי שחתם על הסכם עם כוחות ההתנגדות, משיקולי בחירות שלו. אנו ממשיכים בהכנות לקראת יום האדמה ביום שבת, 30 במרץ”.
 
אתמול פורסמו תמונות ראשונות שהראו את תוצאות תקיפת צה״ל ברצועת עזה. פלסטינים רבים הגיעו למבנה אל־מולתזם, שהפלסטינים טענו כי הוא חברה לביטוח, ואילו צה״ל הודיע שהוא משמש מטה מודיעין. המבנה נחרב כליל. בנוסף, פורסמו תמונות לשכתו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, שגם היא נחרבה עד היסוד. דובר צה”ל לתקשורת הערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פנה אתמול בחשבון הפייסבוק שלו להנייה, וכתב: “אבו אל־עבד, כשתצא למקום שהיה פעם הלשכה שלך, תביט ימינה ושמאלה ותחשוב - האם זה היה נכון לסכן את תושבי הרצועה? האם מוחמד דף ויחיא סנוואר מושכים אותך למקום שבו לא אתה ולא תושבי עזה רוצים להיות בו?". סא”ל אדרעי סיים בעקיצה קלה לעברו של מנהיג ארגון הטרור העזתי, וכתב: ‘אל תשכח ליידע אותנו איפה המשרד החדש שלך. אביחי'”.