ג'יימס בונד הסינית? יוג'ינג ז'אנג, צעירה סינית בת 32 נעצרה באחוזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפלורידה, מאר א-לאגו, כשעליה ציוד אלקטרוני רב בסוף השבוע האחרון, כך התירו הבוקר (רביעי) הרשויות באמריקה לפרסום. על פי הדיווחים בארצות הברית הצעירה עברה מספר נקודות בידוק של השירות החשאי האמריקאי, למרות שלא הייתה עליה הזמנה רשמית למעון. בין השאר בתשאולים טענה ז'אנג כי היא חברת מועדון במאר א-לאגו, וכי היא אמורה להשתתף באירוע ידידות שמארח האו"ם במקום, בין סין לארה"ב, אירוע שלא היה ולא נברא.



לאחר מעצר החשודה, נמצאו עליה מספר דרכונים סינים, ארבעה מכשירי טלפון סלולרי, מחשב נייד, כונן חיצוני ודיסק און קי שעליו נמצאה תוכנה זדונית. על פי הצהרת התובע שהוגשה הלילה, ז'אנג טענה כי חבר שלה ביקש ממנה להגיע לאירוע, וליצור קשרים עם משפחת טראמפ. השירות החשאי ציין כי במהלך האירוע, הנשיא היה במאר א-לאגו, ונהלי הביטחון במקום היו "כפי שנהוגים בכל מקום בו הנשיא נוכח".



האירוע מתרחש בזמן רגיש במיוחד ביחסי ארצות הברית-סין, כאשר שתי המעצמות מקיימות מגעים במטרה להגיע להסכם סחר, ולסיים את הסכסוך הכלכלי בין השתיים. על פי דיווחים ממקורות המעורים בשיחות, בכירים אמריקאים וסינים נמצאים על סף הסכם כלכלי שצפוי לפתור את הסכסוך, אך עדיין נותרו נושאים עליהם הצדדים לא הסכימו.