היסטוריה בעיר הגדולה: לורי לייטפוט מהמפלגה הדמוקרטית באמריקה, שהצטרפה לא מזמן לזירה הפוליטית, נבחרה לפנות בוקר (רביעי) לראשות עיריית שיקגו, כאישה השחורה הראשונה בתפקיד ותהיה ה-56 שתכהן בתפקיד. לייטפוט הביסה במרוץ את טוני פרקווינקל, גם היא אישה שחורה המשתייכת למפלגה הדמוקרטית, בהפרש גדול, כשהיא גורפת 74% מהקולות, זאת בעזרת קמפיין השם במרכז את סוגיות השעה של העיר מוכת הפשע שמתמודדת עם קשיים כלכליים.
לייטפוט בת ה-56, שתהיה גם ראש העירייה הראשונה שהיא לסבית מוצהרת, פנתה לקהל הבוחרים שמאסו בפוליטיקה. היא מעולם לא החזיקה באף תפקיד ציבורי, בניגוד למתחרתה, פרקווינקל בת ה-72, שהייתה אשת מועצת העיר במשך כ-20 שנים לפני שהתמודדה לראשות העיר. "עשיתם יותר מהסיטוריה, יצרתם תנועה לשינוי", אמרה לייטפוט לאלפי תומכיה בערב הבחירות, כשהיא מבטיחה לצמצם את השחיתות במוסדות העירייה ולהפוך את הרחובות לבטוחים שוב, "אנחנו יכולים לשפץ את שיקגו", הבטיחה לציבור תומכיה.

המירוץ בין שתי הנשים האפרו-אמריקאיות היה מהנדירים בנוף הפוליטיקה האמריקאית, בשל העובדה שרק 6% מראשי העירייה ב-200 הערים הגדולות בארצות הברית הן נשים שחורות, לפי נתונים שפורסמו במדינה. "היא מביאה רוח חדשה, היא מישהי שאני יכולה לסמוך עליה", אמרה שיישה אמאבל, עובדת סוציאלית בפנסיה בת 72 שהצטרפה לחגיגות תומכיה של לייטפוט במלון "מישיגן אווניו" שבעיר.