שר החוץ של סוריה, וואליד אל מועלם, אמר היום (חמישי) כי ארצו תפעל לשחרר את רמת הגולן הכבושה בכל האמצעים העומדים לרשותה והוסיף כי כל "האפשרויות נמצאות על השולחן". השר אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של ונצואלה, חורחה אריאס, המבקר במדינה. השר אמר כי הזכות של סוריה על רמת הגולן נשמרת וכי כל ס"מ ממנה ישוחרר. 

כזכור, בשבוע שעבר חתם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על הצהרה לפיה הוא מכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן. ההכרזה התקבלה בשמחה בישראל, אולם בשאר העולם לא מיהרו לנקוט בצעד דומה. בסוריה כמובן דחו את ההכרה ובהצהרה שפרסמה הטלוויזיה הרשמית בדמשק נאמר כי ההצהרה האמריקאית "מוכיחה את חוסר הניטרליות של ארצות הברית, אך לא שינתה את המציאות כי רמת הגולן הייתה ותהיה אדמה סורית וערבית". עוד נאמר בהצהרה כי "האומה הסורית נחושה לשחרר את האדמה הסורית בכל האמצעים האפשריים". משרד החוץ הרוסי פרסם גם הוא את התנגדותו ואמר כי מדובר "בהפרה ישירה של החלטת האו"ם". איראן הוסיפה כי ההצהרה "לא חוקית ולא מתקבלת על הדעת".
האיחוד האירופי הודיע אף הוא כי אינו מכיר בריבונותה של ישראל ברמת הגולן. "עמדת האיחוד האירופי לא השתנתה. בהתאם לחוק הבינלאומי אינו מכיר בריבונותה של ישראל על השטחים שנכבשו על ידי ישראל מאז יוני 1967, כולל רמת הגולן, ואינו רואה בהם חלק משטחה של ישראל". גם גרמניה, צרפת ומדינות המפרץ יצאו נגד ההחלטה. 

בתחילת השבוע יצאה הליגה הערבית נגד המהלך של טראמפ ומתחה ביקורת על ההכרה שלו ברמת הגולן. בכינוס שנערך בתוניסיה, אמר שליט ערב הסעודית, המלך סלמאן, כי הוא "דוחה לחלוטין" כל צעד שישפיע על ריבונות סוריה ברמת הגולן. נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, אמר כי "אין פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני בלי שחרור כל האדמות הערביות הכבושות".

העמדה הערבית זכתה גם לגיבוי בינלאומי, כשמזכ"ל האו"ם ושרת החוץ של האיחוד האירופי, שנכחו בכינוס, אמרו שהם מתנגדים להצהרה של טראמפ.  מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר "כי כל החלטה לגבי הסכסוך בסוריה חייבת להבטיח את השלמות הטריטוריאלית של המדינה, כולל רמת הגולן". גוטרש התייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי חיוני לפעול למען פתרון שתי המדינות. פדריקה מוגריני, הנמצאת גם היא בכינוס, אמרה כי התעלמות  מהחלטות מועצת הביטחון לגבי רמת הגולן "אינה פתרון". מוגריני אמרה גם כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון הריאלי היחיד. יש לנו אחריות למנוע אפשרות שפתרון שתי המדינות יתפרק באופן בלתי הפיך".