הלחץ על איראן נמשך: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הערב (שני) על משמרות המהפכה האיראניות כעל ארגון טרור, כאשר זאת הפעם הראשונה בה ארצות הברית מכריזה על צבא רשמי של מדינה כארגון טרור. בעקבות ההכרזה, תוכל ארה"ב להטיל סנקציות חדשות על הארגון ועל איראן. באיראן הגיבו למהלך וטענו כי מדובר בצעד לא חוקי. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף תקף את ההחלטה האמריקאית אמר כי היא שגיאה נוספת במדיניות האמריקאית האזורית, וטען כי מדובר "במתנת בחירות לנתניהו", כמו כן מועצת הביטחון של איראן הגדירה בתגובה על צבא ארצות הברית כארגון טרור.



בהצהרתו אמר טראמפ כי הוא מכריז על משמרות המהפכה ועל הזרוע הבינלאומית של הארגון - כוח קודס כארגון טרור ואמר כי "הצעד מגיע לא רק בשל תמיכתה של איראן בטרור, אלא גם השתתפותה בפעולות טרור". הנשיא ציין כי מדובר בפעם הראשונה בה ארה"ב מכריזה על גוף מדינתי כארגון כזה, וטען כי היא נועדה להגביר את הלחץ האמריקאי על איראן.





עוד הוסיף הנשיא כי "צעד זה נועד להבהיר לאיראן שלתמיכתה בטרור יש השלכות קשות. נמשיך להפעיל מקסימום לחץ על טהרן עד שהיא תבחר לשנות דרכיה", הוא אמר. אחרי טראמפ, התייחס גם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, לסנקציות והודיע כי הן ייכנסו לתוקף תוך שבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לטראמפ, אותו הוא כינה ידידו היקר, על המהלך ואמר "תודה על שנענית לעוד בקשה חשובה שלי, שמשרתת את האינטרס של מדינותינו ושל מדינות האזור. נמשיך לפעול יחד בכל דרך נגד המשטר האיראני שמאיים על מדינת ישראל, על ארה״ב ועל שלום העולם".



ממלא מקום שר החוץ ישראל כ"ץ הודה לממשל האמריקאי ואמר כי הוא "מברך את נשיא ארה״ב דונלד טראמפ על החלטתו להכריז על משמרות המהפיכה האיראניות כעל ארגון טרור", והוסיף, "החלטה זו תחליש את יכולתה לקדם את תוכנית הגרעין ואת תמיכתה בטרור האזורי. ותחזק מאוד גם את יכולתה של ישראל להאבק בתוקפנות האיראנית בסוריה ובמרחב".