דרמה בלונדון: מייסד וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', נעצר הבוקר (חמישי) על ידי המשטרה, בתוך שגרירות אקוודור במדינה, ובכך תמו 7 שנות המקלט שלו. מהמשטרה נמסר כי הם הוזמנו על ידי שגרירות אקוודור בעקבות ביטול המקלט המדיני שניתן על ידי הממשלה בקיטו. אסאנג' יישאר במעצר בתחנת המשטרה עד לדיון בבית המשפט בעניינו.


האוסטרלי, מייסד וויקיליקס, נכנס לשגרירות אקוודור בלונדון ב-2012 לאחר ששוחרר בערבות בעקבות תלונה על תקיפה מינית שהוגשה נגדו בשוודיה. באותה עת, אסאנג' טען שאם יוסגר לשוודיה, הוא עלו להיעצר בגין חשיפת מאות אלפי מסמכים דיפלומטיים באתר שלו. 

בשוודיה הגיבו למעצר, ורשות התביעה אמרה כי היא עוקבת אחר הפרשה, אבל טרם למדה את כל הפרטים. "זה חדש גם לנו, עוד לא היה לנו זמן ללמוד את כל המידע. אנחנו גם לא יודעים למה הוא נעצר. אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות", אמרה התובעת הראשית אינגריד איסגרן בהצהרה.  באשר לחשדות התלויים נגד אסאנג' בגין תקיפה מינית, אמרה רשות התביעה כי החקירה המקדמית יכולה להיפתח מחדש בכל עת, כל עוד לא חלה התיישנות על העבירה. במקרה של אסאנג', ההתיישנות על העבירה בה הוא מואשם, תיכנס לתוקף רק בשנה הבאה. 
 
לאחר המעצר, ביקשה ארצות הברית מבריטניה להסגיר את מייסד וויקיליקס אליה, והוא נעצר בשנית, כך נמסר ממשטרת לונדון. "זהו צו הסגרה בהתאם לחוק ההסגרה. אסאנג' יופיע בפני שופט מהר ככל האפשר", נמסר.

לאורך השנים של אסאנג' בשגרירות האקוודורית, היחסים בינו לבין מארחיו הורעו. רק בחודש שעבר, החליטו האקוודורים לשלול ממנו גישה לאינטרנט ונאסר עליו לקבל מבקרים. נשיא אקוודור, לנין מורנו, אמר כי "אסאנג' הפר פעם אחר פעם" את תנאי המקלט המדיני שקיבל.

למרות טענתו של אסאנג', בארצות הברית מעולם לא אישרו רשמית שהם מאשימים אותו בעבירה כלשהי, אולם לפני מספר חודשית טעות שהופיעה במסמך לא קשור, רמזה כתב האישום הוכן בסתר. המסמך, שהוגש בטעות לבית המשפט ע"י התביעה, הזכיר אישום פלילי נגד אדם בשם "אסאנג'", למרות שזה לא היה שם הנאשם. מומחים משפטיים הערכי וכי הטעות ככל הנראה נבעה מכך שהתובעים עשו העתק-הדבר ממסמכים חסויים. 

מי שמיהרה להגיב על המעצר של אסאנג', היתה רוסיה. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, ענה בתשובה לשאלה בנושא ואמר כי מוסקבה מקווה שכל זכויותיו לא ייפגעו.