בשבוע שעבר פרסם עיתון ה"ניו יורק טיימס" את הקריקטורה שהציגה את ראש הממשלה ככלב נחיה, ונשיא ארה"ב כעיוור עם כיפה שמובל לפי הכלב, והקימו סערה של מחלוקת וזעם רב בישראל ובקהילה היהודית בארה"ב.



הטיימס מחק את הקריקטורה מהאתר, פרסם התנצלות מלאה והתחייב כי "דבר כזה לא יקרה שוב", אך הקריקטוריסט שהכין את העבודה, לא מתנצל. אנטוניו מוריירה אנטונס, הקריקטוריסט מאחורי הקריקטורה השנויה במחלוקת, התראיין היום (שלישי) לג'רוזלם פוסט, וטען כי הוא לא מבין כיצד אנשים רואה בקריקטורה שלו עבודה אנטישמית. 



"הפוליטיקה ההרסנית והלעיתים עיוורת של טראמפ מעודדת את הרדיקליות המתפשטת של נתניהו", אמר הקריקטוריסט. "כדי להמחיש זאת חשבתי על אנלוגיה של עיוור (טראמפ) מובל על ידי כלב מנחה (נתניהו). כדי לעזור לזהות אותו הוספתי מגן דוד, סמל של ישראל ומרכיב מרכזי בדגל שלה". 



הקריקטוריסט לא הסביר מדוע הוסיף כיפה לדמותו של טראמפ, וגם לא ענה מהי דעתו על התגובה שפרסם העיתון על הקריקטורה. "אני לא מחפש מחלוקת", אמר. "אני מנסה לעשות קריקטורות על מצבים שנראים לי לא נכונים, לא הוגנים ולא דמוקרטיים. כבר עשיתי ציורים על הפוליטיקה של המדינה שלי - ספרד. וצרפת, רוסיה, איטליה, איראן, סין, סעודיה, ארה"ב, ברזיל, צפון קוריאה ועוד". 



"מה תהיה הסיבה שבגללה אני לא יכול לעשות קריקטורה על הפוליטיקה הישראלית מבלי להיות מזוהה מיד כאנטישמי?", המשיך. "אין לי שום דבר נגד יהודים. אבל יש לי הרבה דברים נגד הפוליטיקה של ישראל". 



למרות הכחשתו של הקריקטוריסט, הניו יורק טיימס כן כינה את הקריקטורה כאנטישמית, כמו גם הלידה נגד השמצה, הוועד היהודי האמריקאי ומספר רב של אנשי קונגרס ואנשי תקשורת אמריקאיים, וכן אף טראמפ עצמו וסגן נשיא ארה"ב, מייק פנס.