פסטיבל "ליל המכשפות" בבירת צ'כיה, פראג, מתקיים הלילה (שלישי) לאחר שהרשויות במדינה העניקו לו את האישורים המתאימים. הפסטיבל, במסגרתו מעלים התושבים מכשפות באש ברחבי העיר, עמד בסכנת ביטול וניצל בזכות הגשמים, שצפויים למזער את נזקיו. 

בשנה שעברה, בוטל הפסטיבל ברגע האחרון וגרם מפח נפש לחוגגים, שכבר אספו עצים ותלו מכשפות לקראת הבערתן. גם השנה, כאמור, הטקס עמד בסכנת ביטול - אולם ברגע האחרון ירדו הטמפרטורות במדינה והגשם החל לרדת, מה שאפשר לשירות המטאורולוגי הצ'כי להסיר את אזהרותיו.
בכל אופן, המשטרה המקומית אסרה הצתת שריפות בסמוך לפארקים ויערות, כולל אפילו הדלקה של סיגריות. סגן ראש העיר, פטר הלובצ'ק, אמר כי "שריפת מכשפות היא מסורת עממית, האהובה במיוחד על הילדים, וכמובן שזה עצוב כאשר הם מאוכזבים. לכן החלטנו השנה, למרות התנאים, לא לאסור הצתת שריפות במחוזות העיר".


עם זאת, קרא סגן ראש העיר לתושבים לשמור על כללי הבטיחות הבסיסיים ולהימנע מלשרוף מכשפות במקומות מסוכנים.
פסטיבל "ליל המכשפות" (או "שריפת המכשפות) הוא מנהג פגאני, המתקיים בפראג מדי שנה, ומסמל את הפרידה מישויות החורף בתרבות הצ'כית ואת בואו של האביב. על פי המסורת, כוחות החורף מגיעים לשיאם ב-30 לאפריל, ועל מנת לגרשם מעלים מכשפות למוקד. בתרבות הצ'כית המודרנית, התושבים מבעירים מכשפות על מוקדים בגבעות ברחבי צ'כיה כולה, כאשר האירועים המרכזיים מתקיימים בבירה פראג.