ארצות הברית תטיל סנקציות חדשות על איראן, כך אומר היום (רביעי) גורם בבית הלבן. טים מוריסון, עוזר מיוחד לנשיא ומנהל בכיר לנשק להשמדה המונית והגנה ביולוגית, אמר בוועידה כי "וושינגטון לא סיימה עם הסנקציות על איראן. צפו לסנקציות נוספות "בקרוב מאוד". לדברי מוריסון, ההחלטה של איראן לסגת מחלק מהסכם הגרעין, היא לא יותר מ"סחיטה גרעינית של אירופה". הוא הוסיף כי כל מי שמפר את הסנקציות האמריקאיות על איראן "יימצא וייענש" והזהיר בנקים, משקיעים ועסקים אירופיים, נגד התעסקות עם מערכת תשלום לא דולרית למסחר עם איראן. 



הצעד מגיע לאחר שהבוקר הודיעה איראן כי היא נסוגה מחלק ממחוייבותיה בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. הבוקר הודיעה טהרן למדינות שעדיין חתומות על הסכם הגרעין, כי יש להן 60 יום על מנת לממש את ההתחייבויות שלהן בנושא בנקאות ונפט, והזהירו כי אם לא יעשו זאת, איראן לא תמשיך לעמוד במגבלות רמת העשרת האורניום, שעליהן הוסכם ב-2015, ובנוגע לשדרוג הכור באראק.



נשיא איראן, חסן רוחאני, הזהיר כי ביטול ההסכם מסוכן לאיראן ולשאר העולם, והתריע מפני "תגובה קשה" אם דרישות מדינתו לא ייענו. לדבריו, "איראן גם לא תמכור אורניום מועשר ומים כבדים למדינות אחרות".



רוסיה, בעלת בריתה של איראן החתומה גם היא על הסכם הגרעין, האשימה את וושינגטון שלמעשה אילצה את טהרן לנקוט במהלך הזה. מהקרמלין נמסר כי ארה"ב התגרתה באיראן כדי שתחזור בה מחלק מסעיפי ההסכם בגלל לחץ אמריקאי, וזאת כשנה לאחר שהנשיא טראמפ הודיע על נסיגת ארה"ב מההסכם. "הנשיא פוטין חזר ואמר ודיבר על ההשלכות של צעדים בלי מחשבה בנוגע לאיראן, ובזה אני מתכוון להחלטה של ארה"ב לפרוש מן ההסכם", אמר הדובר דימיטרי פסקוב. "עכשיו אנחנו רואים את ההשלכות  מתחילות לקרות".

גם בישראל הגיבו לדברים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל, כי "שמעתי שאיראן מתכוונת להמשיך בתכנית הגרעין שלה. לא נאפשר זאת, ננעץ את שורשנו עמוק יותר באדמת המולדת". שרא הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בטוויטר כי "האולטימטום שהציבה היום איראן מהווה סכנה מיידית ומוחשית לאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל ושל מדינות העולם החופשי, ואין לראות בו אך ורק מאבקי כוחות בין איראן לארה"ב. לכן אנו בישראל צריכים להיות מוכנים גם להפעלת השלוחות האיראניות השונות כנגדנו והן לפגיעה ישירה של איראן ביעדים ישראלים באזור".