מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הבהיר הלילה (שישי) כי ארצות הברית אינה מעוניינת במלחמה עם טהרן אך אם זאת תתקוף יעדים אמריקאים התגובה תהיה "מהירה וחריפה". הדברים נאמרו על רקע הסנקציות המתגברות מצד ארצות הברית על איראן ומנגד האולטימטום שהציבה האחרונה למדינות אירופה והאיום שבמידה ולא ייענו לדרישותיה תתקדם עם תוכנית הגרעין שלה. 



בהצהרה שנתן אמר פומפאו כי איראן "עשתה בשבועות האחרונים סדרה של פעולות מסלימות והצהרות מאיימות", "המשטר בטהרן צריך להבין שכל התקפה על ידם או על ידי שלוחיהם על אינטרסים או אזרחים אמריקאים תענה בתגובה מהירה וחריפה". הוא הזהיר את איראנים שלא לטעות ב"איפוק של ושינגטון". 



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס מוקדם יותר גם הוא למשבר המתפתח עם איראן, ולא פסל אפשרות שהמשבר יגיע ללחימה בין שתי המדינות. בתשובה לשאלה האם יש איום לעימות צבאי בין ארה"ב לאיראן, ענה הנשיא: "אני מניח שאפשר לומר זאת, לא? אני מתכוון, תמיד יש סיכוי אז אני לא רוצה לומר לא, אני רק מקווה שזה לא ייקרה". 

אתמול אמרו נציגי גרמניה, בריטניה, צרפת והאיחוד האירופי בהצהרה משותפת כי "הקשבנו בדאגה גדולה להצהרת איראן הנוגעת להסכם הגרעין". על פי ההצהרה, "אנו נותרים מחויבים לחלוטין להסכם ולביצועו, ודוחים כל אולטימטום מצד איראן". זאת, בהתייחס ל-60 הימים שקצבה להם הרפובליקה האסלאמית לעמוד בהתחייבויותיהן. "אנו נשקול את צעדינו בהתאם לפעולותיה של איראן הנוגעות להסכם הגרעין. אנו מפצירים בה בתוקף להמשיך למלא את התחייבויותיה בהסכם, ולהימנע מצעדים שיסלימו את המצב".