בעוד דונלד וטראמפ וקים ג'ונג און מרעיפים שבחים אחד על השני, נראה כי השיחות בין שתי המדינות לא הולכות לכיוון חיובי. התקשורת בקוריאה הצפונית דיווחה היום (שישי) שקים הורה לצבאו להגביר את יכולת התקיפה שלו, ולבצע עוד ניסוי טילים. 

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות KCNA, "קים הדגיש את הצורך בתגבור נוסף של יכולות של יחידות ההגנה באזור החזית ובחזית המערבית והורה להן לבצע משימות קרב ולשמור על מוכנות למלחמה על מנת להתמודד עם מצבי חירום". עוד דווח, כי קים אמר ש"שלום המדינה וביטחונה יובטחו רק אם יהיה לנו כוח פיזי שיכול להגן על ריבונותה".

הקריאה של קים ל"מוכנות קרבית מלאה" הגיעה בעת שארצות הברית הודיעה כי תפסה ספינת מטען צפון קוריאנית עם משלוח לא חוקי של פחם. משרד המשפטים האמריקאי מסר כי הספינה שנתפסה היא אחת הגדולות בצי הצפון קוריאני, והיא נעצרה לראשונה ע"י אינדונזיה בשנהשעברה, אבל היא כעת בידי ארה"ב. להודעה על תפיסת הספינה אין קשר לניסויים בטילים, אמר גורם אמריקאי. 
 
אתמול שיגרה פיונגיאנג מספר טילים משטחה המערבי. השיגור התרחש כמה שעות לאחר שהממשל בפיונגיאנג הוציא הודעה לתקשורת על פיה שיגור הטילים הוא בגדר תרגול פנימי הגנתי בטילים קצרי טווח. לשון ההודעה הביע לעג לקוריאה הדרומית על כך שביקרו והביעו חשש משיגור זה. בכירים צבאיים בקוריאה הדרומית אומרים כי מדובר בשיגור השני מכיוון המדינה הדיקטטורית הצפונית בחמישה הימים האחרונים, ומזהירים כי יכול להיות שמדובר בכוונות של המדינה לוותר על ההבנות שהושגו בדרך לפירוקה מנשק גרעיני.

גם טראמפ וגם נשיא קוריאה הדרומית, מון גיאה אין, אמרו כי שיגור הטילים אתמול לא עוזר, אבל אמרו כי לא יפסיקו את הדיאלוג. "אני יודע שהם רוצים לשאת ולתת, הם מדברים על זה, אבל אני לא חושב שהם מוכנים לשאת ולתת", אמר טראמפ לכתבים. ואילו מון אמר אתמול כי הניסויים של השכנה מצפון הם ככל הנראה תגובה לכשילון הפסגה השנייה בין קים לטראמפ, שנערכה בהאנוי בפברואר. 
 

הפסגה בין טראמפ וקים ג'ונג און שהתרחשה לפני כחודשיים הסתיימה בכישלון, כשאון הביע רצון להקלה רחבה בסנקציות בתמורה להתחלה של תהליך פירוק מנשק גרעיני, שבעיני הממשל האמריקאי נתפסו "לא יעילים". השימוש והניסוי בטילים ארוכי טווח שנאסרו על ידי האו"ם, ככל הנראה יובילו להטלת סנקציות נוספות על הדיקטטורה האסייתית.