הסדרה "משחקי הכס", שהסתיימה השבוע, הביאה למסך דמויות נשיות מובילות וחזקות, ובראשן דאינריז אם הדרקונים, המלכה סרסיי לניסטר והאחיות סאנסה ואריה סטארק. אולם מחקר חדש מצא כי הנשים דיברו רק ברבע מהזמן הכולל של סדרת הפנטזיה הפופולרית. 
 
סרטאי, סטארט־אפ שוודי שמשתמש באלגוריתם המסוגל לזהות הבדלים בין קולות נשיים לקולות גבריים בסרטים ויכול לקבוע את משך זמן הדיבור על פי המגדר, ניתח עבור ה־BBC את כל 73 הפרקים בשמונה העונות של "משחקי הכס". אף שהדיווח ציין כי מידת הדיוק של האלגוריתם עומדת על 85%, הנתונים הראו פער משמעותי לטובת הדמויות הגבריות, שזכו בקרוב ל־75% מכלל זמן הדיבור בסדרה. 
 
מהנתונים עולה כי העונה השמינית הייתה הגרועה ביותר עבור משך הדיבור של הנשים, שעמד על 22% בלבד, בעוד שבעונה השביעית נרשם הנתון הגבוה ביותר – 31%. בשאר שש העונות עמד הממוצע על 26.6%. 

משחקי הכס. צילום מסך
משחקי הכס. צילום מסך

 

הפרק שבו זכו הנשים לזמן הדיבור הארוך ביותר היה פרק 5 בעונה הרביעית ("הראשון לשמו"), שבו הן דיברו קרוב למחצית מהזמן הכולל של הפרק. לעומת זאת, בפרק השביעי של העונה הראשונה ("אתה מנצח או מפסיד") ובפרק הרביעי של העונה האחרונה ("האחרונים לבית סטארק") קיבלו הנשים פחות מ־20% מזמן הדיבור. גם בפרק האחרון של הסדרה עמד היחס על 80% לטובת הגברים מול 20% בלבד עבור הדמויות הנשיות. 
 
הגברים גם נמצאים בתשעה מתוך 15 המקומות הראשונים מבחינת מספר השורות לדמות, אם כי הנשים מחזיקות בארבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים. במקום הראשון ניצב טיריון לניסטר ולאחריו ג'ון סנואו, ובהמשך הרשימה נמצאים סרסיי לניסטר, דאינריז טרגריאן, סנסה סטארק, אריה סטארק ופיטר בייליש. 

ליסה המברג, חברת הצוות שניתח את המידע, הסבירה כי הנתונים מצביעים על בעיה נרחבת יותר בתרבות הפופולרית. לדבריה, "אנחנו מודעים יותר לסוג התפקידים שנשים מקבלות בסרטים, אבל אם יש לנו דמות נשית חזקה, והיא עדיין לא מקבלת מספיק זמן לדבר – אנחנו נכשלים".