למרות כישלון הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שנערכה בחודש מרץ האחרון, נראה שהשניים הגיעו לעמק השווה - לפחות בנושא דעתם על סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. בציוץ שפרסם טראמפ הבוקר (ראשון), התייחס הנשיא האמריקאי לדברי שליט המדינה המבודדת, שקרא לביידן "איש ביצות טיפש" - ואמר "זה גרם לי לחייך, אולי זה היה איתות בשבילי?".



הנשיא התייחס בציוצו גם לניסויי הטילים האחרונים שביצעה קוריאה הצפונית, והתייחס אליהם בזלזול. "קוריאה הצפונית ירתה כמה טילים קטנים, שהדאיגו כמה מאנשיי ואחרים, אך לא אותי. יש לי אמון מלא שהיו"ר קים ימלא את הבטחותיו אליי", כתב הנשיא. 


כזכור, בתחילת החודש הודיע הסנטור וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן על כוונתו להתמודד בפריימריז הדמוקרטים לקראת בחירות 2020, ונחשב לאחד המועמדים המובילים לעמוד מול טראמפ במירוץ לבית הלבן. במהלך סוף השבוע ביקר ביידן את השליט הקוריאני, וקרא לו רודן, דבר שהוביל לתגובה החריפה של פיוניאנג נגד המועמד הדמוקרטי.



ממשל טראמפ פעל בשנתיים האחרונות להגיע להסכם גרעין עם קים, במטרה להוביל לפירוז גרעיני של קוריאה הצפונית בתמורה להסרת הסנקציות, אך בשלב זה המגעים בין השניים - שאף כללו פגישה ראשונה בין נשיא אמריקאי לשליט צפון קוריאני מאז מלחמת קוריאה בשנות ה-50, לא צלחו. בנוסף לכך, קוריאה הצפונית נחשבת למדינה הדכאנית והמבודדת בעולם, כאשר משפחת קים מחזיקה בשלטון באמצעות כוח, רדיפת מתנגדים, ושטיפת מוח זה כבר שלושה דורות.