ג'ון בולטון, היועץ לענייני בטחון של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, יודח מתפקידו. הנשיא התלונן באחרונה בשיחות עם מקורבים כי בולטון מרחיק לכת בהתבטאויותיו הלוחמניות נגד קוריאה הצפונית ונגד איראן, זאת בעת שהנשיא עצמו משתדל באחרונה להפגין גישה מפויסת כלפי איראן, כאשר רק לאחרונה, בעת ביקורו ביפן, הצהיר טראמפ כי אין לו שאיפה להחליף את השלטון בטהרן, וכי הוא מקווה לחדש את המו"מ עמה בנוגע להסכם גרעין חדש.
בולטון, שביקר בבחריין, צפוי לבקר גם בישראל. הוא מנסה להוכיח שהוא פעיל, אבל סר חינו בבית הלבן, והשפעתו בתחום עיסוקו כיועץ לענייני בטחון היא אפסית. אצל הנשיא טראמפ הדחות של בכירים שהוא איננו מרוצה מהם נסחבות ומתעכבות חודשים אחדים. כך היה אצל שר החוץ לשעבר רקס טילרסון  ואצל היועץ לשעבר  מקמסטר. 
      

גורמים באו"ם המקיימים קשרי עבודה עם בכירים בבית הלבן מדווחים כי הנשיא טראמפ זועם במיוחד על בולטון, בשל אופן טיפולו הכושל במשבר בוונצואלה. בולטון דחף לגישה קיצונית נגד שליט ונצואלה, ניקולס מדורו, במטרה לקדם את סילוקו מהשלטון. כמו כן, הוא אף המליץ לנשיא לשגר חיילים אמריקאים לסייע לאופוזיציה בקראקס, אבל הצבא בוונצואלה שמר אמונים למדורו, שנשאר בשלטון ואף התחזק.
 
המשבר בוונצואלה. טראמפ לא מרוצה מהאופן שבו בולטון טיפל בנושא. צילום: רויטרס
המשבר בוונצואלה. טראמפ לא מרוצה מהאופן שבו בולטון טיפל בנושא. צילום: רויטרס

הנשיא טראמפ אף לגלג לתגובה הקשה של בולטון לשיגור טיל בליסטי שביצעה צפון קוריאה. לדברי הניו יורק טיימס, טראמפ מרבה באחרונה ללעוג לבולטון. 
"אם זה היה לפי דעתו של בולטון, ארה'ב הייתה היום מעורבת ושקועה בארבע מלחמות", התלוצץ טראמפ בשיחה פרטית בבית הלבן.
לדברי הגורמים, גם ג'ון בולטון איננו מרוצה מתגובות הנשיא טראמפ למשברים איזוריים. בולטון טוען שהנשיא רך מדי, מהסס וחושש לקבל החלטות חד משמעויות. 
כידוע, בולטון בן ה-70 ידוע כמומחה לענייני בטחון וכיהן כשגריר באו"ם בממשל הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ובעבר תמך באופן גורף במלחמה נגד עיראק. הוא ידוע בעמדותיו הקיצוניות נגד איראן ונגד צפון קוריאה, ונחשב לאוהד ישראל, כבנוסף אחד מתומכיו הגדולים הוא המיליארדר שלדון אדלסון. לפי סיפור הרווח בוושינגטון, בעבר הוא אף דחף את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לפתוח במלחמה נגד לבנון.