הג'יהאד האסלאמי נחשב בחודשים האחרונים לגורם המרכזי שמפר את השקט בדרום, כאשר בפעם האחרונה ירה צלף של הארגון בחייל צה"ל ופצע אותו באורח בינוני, במה שהתחיל סבב לחימה שהוביל למותם של ארבעה אזרחים ישראלים. הלילה (בין חמישי לשישי) דיבר מנהיג ארגון הטרור, זיאד נחאלה, בערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מנאר" השייך לחיזבאללה, ושיגר איומים חריפים לעבר ישראל. 

לטענתו, "העם הפלסטיני מוכן לעימות ממושך עם הכיבוש הישראלי. לא כל מה שמקווים לו במסגרת עסקה המאה יבוצע. עסקה המאה נולדה מתה ואין לה שום ערך כל עוד הפלסטינים מתנגדים לה".

נחאלה התייחס לסבב הלחימה האחרון, וטען כי במערכה האחרונה בעזה פעלנו עם מעט יכולת צבאית. אני לא מגזים אם אומר שביכולתנו לשגר יותר מאלף טילים ביום לעבר ישראל למשך חודשים. ביכולתה של ההתנגדות לפגוע בכל מטרה בתוך היישות הישראלית". 

"אין לנו קווים אדומים במלחמה עם ישראל". זיאד נחאלה

 
מנהיג הג'יהאד האסלאמי הוסיף כי ביכולת הארגון לשנות את מאזן הכוחות באיזור, ואמר כי "אין לנו קווים אדומים במלחמה עם ישראל, וכל תוקפנות על עזה - תגרום לשיגור טילים לעל הערים הישראליות, כולל תל אביב. אנחנו לא חוששים מהתוצאות".
 
לאחר מכן, התייחס נחאלה ליהודה ושומרון, ואיים כי "הגדה המערבית היא חלק אינטגרלי מתוכנית ההתנגדות הפלסטינית, ובעתיד יהיו הפתעות בשטחה. הפיגועים נגד ישראל יקבלו תפנית חדשה". 
 
הוא הדגיש את התמיכה של ארגונו בחיזבאללה ובסוריה, והביע תקווה שסעודיה "תפסיק את התוקפנות שלה נגד העם התימני". כזכור, סעודיה מנהלת מלחמה עקובה מדם עם המורדים החות'ים בתימן, אשר בדומה לחיזבאללה, נתמכים כלכלית על ידי איראן.