גורם בכיר בממשל האמריקאי אמר הלילה (רביעי) כי ארצות הברית מאמינה שרוסיה עשויה להסכים יותר מבעבר, להתמודד עם החששות האמריקאים והישראליים מהשפעתה של איראן על המזרח התיכון. הבכיר הוסיף כי ביקורו הקרוב של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בישראל יהווה "הזדמנות דיפלומטית חסרת תקדים" לדון בנושא סוריה והאיום האיראני.



הבכיר האמריקאי שהעדיף לשמור על אלמוניות, ציין כי מטרת השיחות תהיה "לראות כיצד נוכל לעבוד יחדיו כדי להיפטר מההפרעה העיקרית במזרח התיכון - הרפובליקה האסאלמית". הוא הוסיף כי "כולו תקווה להעביר עם ישראל את הנקודה שמצביעה על כך שהאיראנים לא משחקים אף תפקיד חיובי, לא רק בסוריה, אלא גם בלבנון, עיראק ותימן- מדינות נוספות שבהם פועלת איראן". לסיום אמר, כי "אם רוסיה תכיר בעובדה הזאת, אני חושב שנהיה מרוצים מהתוצאה".



בולטון צפוי להגיע במהלך החודש לביקור בירושלים, שם ייפגש עם נציגים מישראל ומרוסיה. ביום חמישי האחרון דווח כי בולטון ככל הנראה יודח מתפקידו. הנשיא דונלד טראמפ התלונן לאחרונה בשיחות עם מקורבים כי בולטון מרחיק לכת בהתבטאויותיו הלוחמניות נגד קוריאה הצפונית ונגד איראן, זאת בעת שהנשיא עצמו משתדל באחרונה להפגין גישה מפויסת כלפי איראן, כאשר רק לאחרונה, בעת ביקורו ביפן, הצהיר טראמפ כי אין לו שאיפה להחליף את השלטון בטהרן, וכי הוא מקווה לחדש את המו"מ עמה בנוגע להסכם גרעין חדש.



בולטון מנסה להוכיח שהוא פעיל, אבל סר חינו בבית הלבן, והשפעתו בתחום עיסוקו כיועץ לענייני בטחון היא אפסית. אצל הנשיא טראמפ הדחות של בכירים שהוא איננו מרוצה מהם נסחבות ומתעכבות חודשים אחדים. גורמים באו"ם המקיימים קשרי עבודה עם בכירים בבית הלבן מדווחים כי הנשיא טראמפ זועם במיוחד על בולטון, בשל אופן טיפולו הכושל במשבר בוונצואלה. בולטון דחף לגישה קיצונית נגד שליט ונצואלה, ניקולס מדורו, במטרה לקדם את סילוקו מהשלטון. כמו כן, הוא אף המליץ לנשיא לשגר חיילים אמריקאים לסייע לאופוזיציה בקראקס, אבל הצבא בוונצואלה שמר אמונים למדורו, שנשאר בשלטון ואף התחזק.