מתיחות בין המעצמות? אמש, מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי SU-35 יירט מטוס משימות מיוחדות מדגם P-8A "פוסידון" של חיל הים האמריקאי שטס במרחב אווירי בינלאומי מעל הים התיכון שלוש פעמים במשך שלוש שעות, כך לפי הצי השישי של חיל האוויר האמריקאי. 

היירוט השני מתוך שלושה "היה מכוון להיות לא בטוח" בשל קירבתו של המטוס הרוסי, שהגיע אל מול מטוס המשימה האמריקאי במהירות גבוהה, ועל פי ההצהרה של חיל הים האמריקאי "שם את טייסינו ואנשי הצוות במטוס תחת סכנה".

המטוס האמריקאי שמר על סטנדרט טיסה בינלאומי ו"לא התגרה בפעילות הרוסית", נאמר עוד בהצהרה. "בזמן שהמטוס הרוסי פעל באזור טיסה בינלאומי, האינטראקציה שביצע עם כלי הטיס שלנו הייתה חסרת אחריות. אנו מצפים מהם לנהוג בהתאם לסטנדרט הטיסה הבינלאומי שהוסכם על מנת לשמור על בטיחות וכדי למנוע תקריות מסוג זה", מסרו מהצי השישי, והוסיפו: "פעולות לא בטוחות מסוג זה מגדילות את הסיכון של חישוב לא נכון ועלולה להוביל להתנגשות אווירית".

לפני כחודש, מטוס קרב חמקן אמריקאי מדגם F-22 יורט על ידי צמד מטוסי סוחוי רוסיים, גם בשטח אווירי בינלאומי על חופי אלסקה. המפציצים החמקנים הרוסיים נתפסים על ידי הצבא האמריקאי כחלק מהמאמצים במוסקבה לאמן את צבאה לעימות פוטנציאלי, תוך שליחת מסר כוחני לשאר המעצמות.