טום רייס בן ה-97, חייל אמריקאי לשעבר שלחם במלחמת העולם השנייה, ציין את יום השנה לפלישה לנורמנדי בכך שצנח מעל החבל הצרפתי - בדיוק כפי שעשה לפני 75 שנה. "הקפיצה הייתה מושלמת", אמר רייס ל"ארמי טיימס" לאחר שקפץ ממטוס תובלה אמריקאי. "אני מרגיש נהדר, הייתי חוזר ועושה זאת שוב".

האזרח הוותיק צנח יחד עם כ-200 צנחנים אמריקאים לכבוד הכוחות המוצנחים שהשתתפו בקרב העקום מדם במלחמת העולם השנייה. רייס, תושב העיר סן דייגו שבמדינת קליפורניה, קפץ מעל אותו אזור שבו נחת ביום הפלישה. הוא סיפר שהיה חשוך מאוד כאשר נחת בצרפת הכבושה ב-1944 אך כי הוא לא בטוח בדיוק איפה היה. 

רייס קפץ יחד עם הדיביזיה המוטסת ה-101 של צבא ארצות הברית ביום הפלישה לנורמנדי, ונחת בבטחה למרות שנפגע במהלך היציאה מהמטוס ולמרות שקליע גרמני פגע לו במצנח.


הקשיש כינה את הקפיצה ב-1944 "הגרועה ביותר" שהייתה לו אי פעם. "בית השחי שלי נתפס בפינה השמאלית התחתונה של הדלת כך שהסתובבתי, חזרתי ופגעתי בצד המטוס, הסתובבתי שוב וחזרתי, ופשוט ניסיתי ליישר את הזרוע והשתחררתי", הוא סיפר. כזכור, יום הפלישה התרחש ב-6 ביוני 1944, כאשר אלפי חיילים של בעלות הברית נחתו בחופי נורמנדי ולחמו בנאצים.
 
טום רייס לפני הצניחה. צילום מסך
טום רייס לפני הצניחה. צילום מסך
 
הפלישה לנורמנדי. צילום: רויטרס
הפלישה לנורמנדי. צילום: רויטרס