סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה על מעצר מתכנן הרצח של שבתאי קלמנוביץ'. לפי הדיווח, חוקר בבית משפט במוסקבה הצהיר כי המארגן נעצר ומעצרו הוארך. זהות החשוד לא פורסמה וקודם לכן דווח כי בריטניה ביקשה את מעצרם של שני חשודים ברצח איש העסקים. 
קלמנוביץ' עלה ארצה עם הוריו בשנת 1971 מקובנה שבברית המועצות. הוריו היו מסורבי עליה, ומסיבה זו הציע לו הקג"ב לשמש כסוכן, בתמורה לאישורי הגירה. משהגיע קלמנוביץ' לישראל השתלב בפעילות במחלקה לעולים של מפלגת העבודה. כך התאפשר לו להשיג מידע על פעילות לשכת הקשר ליהודי ברית המועצות, נתיב. גם כשפרש ממפלגת העבודה המשיך במגוון פעילויות פוליטיות ועסקיות. בין השאר היה יד ימינו ועוזרו הפרלמנטרי של שמואל פלאטו שרון, שנבחר לכנסת ב-1977.
באמצע שנות ה-80, קלמנוביץ' נעצר בחו"ל באשמות כלכליות שונות. באותה תקופה, הגיע מידע לשירות הביטחון הכללי מאיש קג"ב שערק לארצות הברית על שיתוף פעולה לא כשר שלו עם ברית המועצות. הוא נעצר, נחקר והודה בסוף 1987. קלמנוביץ' הורשע במגעים עם סוכן זר על סמך הודאתו, שכן לא היו ראיות רבות לאשמה. הוא נידון לתשע שנות מאסר, אך שוחרר אחרי חמש שנים וחצי, בשל תלונותיו על מצב בריאות רופף, וגם בזכות העובדה שעשה שימוש בקשריו כדי לסייע לרון ארד, בזמן שזה היה מוחזק בידי ארגון אמל.

בשנים האחרונות לחייו התגורר במוסקבה והיה איש עסקים אמיד. ב-2 בנובמבר 2009 קלמנוביץ' נורה למוות במרכז מוסקבה על ידי אלמונים שפתחו באש מנשק אוטומטי בעת שהיה במכוניתו. הוא נקבר בבית הקברות סגולה בפתח תקווה.