עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח הלילה (בין שני לשלישי) כי קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שחוסל במלזיה בשנת 2017, היה מודיע של ה-CIA, סוכנות הביון של ארה"ב. על פי העיתון, אדם המקורב לפרטים אישר את הדיווח, והוסיף כי פרטים רבים על היחסים בין ה-CIA לאחיו של "המנהיג העליון" עדיין אינם ידועים. 



לטענת אותו אדם, בין הצדדים התקיימו מספר פגישות בעבר. גורמים רשמיים לשעבר הוסיפו כי קים ג'ונג נאם היה כמעט בוודאות במגע גם עם שירותי הביטחון של מדינות אחרות, במיוחד של סין.



על פי הדיווח, "מספר פקידים אמריקנים לשעבר אמרו כי אחיו למחצה של קים ג'ונג און, שחי מחוץ לקוריאה הצפונית במשך שנים רבות ולא היה לו בסיס כוח ידוע בפיונגיאנג, לא היה מסוגל לספק פרטים על הפעילות הפנימית של המדינה המסוגרת". 


 


על פי העיתון, קים ג'ונג נאם הגיע למלזיה בפברואר 2017, אז חוסל באמצעות גז עצבים בשדה התעופה קואלה לומפור, במטרה לפגוש איש קשר מה-CIA. למרות זאת, ציין המקור של העיתון כי ייתכן וזו לא הייתה המטרה היחידה של הנסיעה.





כזכור, בינואר 2018 דווח כי במהלך משפטן של שתי צעירות שנאשמו בחיסולו של נאם, משטרת מלזיה חשפה כי ימים ספורים לפני החיסול נפגש האח עם גורם אמריקאי לא מזוהה. על פי דברי החוקר המשטרתי המלזי בבית המשפט, נאם הגיע לאתר נופש באי לאנגקאווי שבמלזיה בשישי בפברואר, ובתשיעי לחודש נפגש עם הגורם האמריקאי. עם זאת, החוקר לא ידע את שמו של האמריקאי או את שם במלון בו השניים נפגשו. "עד היום, עדיין לא הצלחנו לברר את זהותו של הגורם האמריקאי", אמר. עורך דינה של אחת הנאשמות אף טען במהלך המשפט כי הגורם האמריקאי היה איש מודיעין.
על פי הדיווח, נאם העביר לסוכן איתו נפגש, ארבעה ימים בלבד לפני מותו, מידע רב שנמצא לאחר מכן במחשבו הנייד שאותו נשא האח למחצה בעת מותו. המחלקה לזיהוי פלילי אף מצאה כי מידע שהיה שמור על המחשב הועבר בתשיעי לפברואר, יום הפגישה החשודה, לכרטיס USB שחובר למחשב. כזכור, לפני כשנה, נרצח אחיו למחצה של הרודן הצפון קוריאני בעזרת רעל בשדה התעופה הלאומי של מלזיה בקואלה לומפור. 

בתיעוד של רגעיו האחרונים שפורסם ברשת טלוויזיה ביפן, נראות שתי נשים - אחת ממוצא וייטנאמי ואחת ממוצא אינדונזי - שופכות על פניו של ג'ונג נאם חומר נוזלי. בהמשך הן שטפו את ידיהן ונמלטו מהזירה. שתי הנאשמות, סיטי עיישה מאינדונזיה ודאן ת'אי האונג מוויאטנם, חשודות שביצעו את הרצח בשליחות השלטון בפיוניאנג, ואם הן יורשעו הן צפויות להיות מוצאות להורג.