הניו יורק טיימס יפסיק לפרסם קריקטורות פוליטיות במהדורה הבינלאומית שלו, זאת בעקבות הסערה שפרצה סביב האיור האנטישמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. ג'יימס בנט, עורך עמוד המאמרים של העיתון, מסר בהצהרה, כי "מעל שנה שקלנו להביא את המהדורה הבינ"ל לזה של המהדורה המקומית, על ידי הפסקת כל האיורים הפוליטיים. המהלך ייצא לפועל החל מה-1 ביולי". בנט הזכיר כי רק בשנה שעברה זכה העיתון, בפעם הראשונה בהיסטוריה, בפרס פוליצר לקריקטורות פוליטיות.
 

פטריק צ'פאט, אחד הקריקטוריסטים שאיוריו פורסמו בניו יורק טיימס, אמר בתגובה כי הוא חושש שלא מדובר רק באיורים, אלא בעיתונות והבעת דעה באופן כללי. "אנחנו חיים בעולם שבו כנופיות מוסר נאספות ברשתות החברתיות, עולות כמו סערה ויורדות על מערכות חדשות בעוצמה אדירה. זה דורש צעדי נגד מיידיים על ידי המו"לים", כתב צ'פאט באתר האינטרנט שלו. 

עם זאת, צ'פאט טוען כי הוא נותר חיובי. "זה עידן של דימויים. בעולם של יכולת קשב קצרה, הכוח שלהם מעולם לא היה כה גדול. זה גם הזמן שבו התקשורת צריכה לחדש את עצמה ולהגיע לקהלים חדשים. היא צריכה להפסיק לפחד מההמון הזועם. בעולם המטורף שבו אנחנו חיים, אמנות הפרשנות החזותית נדרשת יותר מתמיד. וכך גם ההומור".


כזכור, באפריל פורסמה במהדורה הבינ"ל של העיתון קריקטורה בה נראה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כעיוור, שמולך על ידי כלב עם פרצופו של ראש הממשלה נתניהו וקולר עם מגן דוד. בישראל טענו כי מדובר באיור אנטישמי ובעיתון נאלצו לפרסם הודעת הבהרה ולאחר מכן התנצלות: "אנחנו מצטערים מאוד על פרסום קריקטורה פוליטית אנטישמית ביום חמישי האחרון, ומחויבים לוודא שדבר כזה לא יישנה. דימוי כזה הוא תמיד מסוכן, ובזמן שהאנטישמיות נמצאת בעליה בכל רחבי העולם, זה עוד יותר לא מקובל".