גורמים אמריקאים הבהירו למפקד צבא לבנון, ג'וזף עון, כי כל עימות שיפרוץ בין ישראל וחיזבאללה יתרחש אך ורק בין שני הצדדים, ודרשו שהצבא הלבנוני לא יתערב לטובת חיזבאללה, כך דווח היום (שני) ברשת אל-ערביה. עוד דווח כי הגורמים ביקשו ממפקד הצבא לוודא כי יינקטו צעדים משמעותיים כדי למנוע את ההברחות בגבול סוריה-לבנון.
כמו כן, הוא נתבקש לתגבר את הפעילות בגבולה הדרומי של לבנון, זאת בשל המנהרות שארגון הטרור חפר במקום, והושמדו על ידי ישראל במבצע "מגן צפוני" בסוף השנה שעברה. על פי הדיווח, הגורמים האמריקאים אמרו לא פעם לגורמים בלבנון, כי במידה ויפרוץ עימות מול ישראל - הם יתמכו בה.
כזכור, מבצע "מגן צפוני" החל בדצמבר בשנה שעברה ונמשך כחצי שנה. בחודש שעבר צה"ל חושף את המנהרה השישית והאחרונה שנחשפה במבצע, וכאמור היתה האחרונה שהושמדה בצפון, מלבד מקטע קצר שהמטרה העיקרית להשארתו היא למטרות הסברה מול גורמים בינלאומיים שונים, לגבי ההפרה הבוטה של החלטה 1701 וההכנות שעשה חיזבאללה למלחמה בישראל בשנים האחרונות. 

בצה"ל מתייחסים למנהרה שיצאה מהכפר הלבנוני ראמיה, כמנהרת הדגל של חיזבאללה. היא נחפרה במשך שנים מתוך הכפר הלבנוני ראמיה ואורכה כקילומטר. היא חדרה לשטח ישראל ואמורה הייתה לשמש את כוח רדואן של חיזבאללה, להעביר עשרות לוחמים לשטח ישראל, כפעולה התקפית כנגד כוחות צה"ל או היישובים הסמוכים, כאשר היישוב זרעית לדוגמה נמצא במרחק של קילומטר בלבד מתוואי המנהרה שנחשף.
הנקודה העמוקה ביותר בה נחשפה המנהרה היא בעומק עשרות רבות של מטרים - עומק המקביל לגובה של כעשרים קומות של בניין. חיזבאללה לא הספיק להשלים את המנהרה ונותרו לו עוד כמה מטרים בודדים להגיע לפני האדמה בשטח ישראל והשלמות נוספות הקשורות לתוואי המנהרה עצמה.