עשרות אלפים יצאו הלילה (שני) לרחובות איסטנבול וחגגו את ניצחונו של מועמד האופוזיציה, אקרם איממוגלו, בבחירות לראשות העיר. איממוגלו בן ה-49 הודה לתומכיו לאחר שניצח בבחירות החוזרות, בתום שבועות של מתיחות פוליטית, ואמר: "הגנתם על המוניטין של הדמוקרטיה בטורקיה, כל העולם צופה בכם". תומכיו של ראש העיר החדש של איסטנבול קראו בשמו, בעוד שאחרים נופפו בדגלי טורקיה ותלו דגלונים על מכוניותיהם.

מרל אקשנר, ראש מפלגת האופוזיציה Iyi ("מפלגת הטוב"), אמרה כי "אנחנו כאן עכשיו והתחלנו עידן חדש. שום דבר לא יהיה כמו שהיה לפני כן". אקשנר, ד"ר להיסטוריה שנחשבת ל"אשת הברזל" של טורקיה, הוסיפה כי "העם היקר שלנו הגיב בנחישות על ההפיכה נגד הקלפיות בהחלטה בוועדת הבחירות העליונה מה-6 במאי. ההיסטוריה הדמוקרטית הטורקית מלאה במסרים שהועברו על ידי העם שהתעלמו ממנו ומתוצאות הקלפיות. בחירות ה-23 ביוני הן אזהרה חמורה למפלגת השלטון ושותפתה הקטנה, לאחר ההחלטה לבחירות חוזרות שיהיו כתם שחור בהיסטוריה המשפטית של טורקיה. העם הטורקי לימד את התפיסה הזו לקח".


כזכור, ב-31 במרץ ניצח מועמד האופוזיציה את בינאלי ילדרים, יריבו ממפלגת הצדק והפיתוח של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אך לאחר שהמפלגה ערערה על התוצאות, בטענה לאי סדרים, נערכו הבחירות שוב. 

אמש הראו התוצאות הלא רשמיות כי איממוגלו זכה ב-54% מקולות המצביעים לעומת 45% בלבד שהוענקו לילדרים. מדובר בהפרש של מאות אלפי קולות. 
עם זאת, מומחים בטורקיה אומרים שהנשיא הטורקי, המתמודד עם משבר כלכלי, עלול להגביל את כוחו של ראש העיר החדש או לערער על סמכותו בדרכים מסוימות. 
באיסטנבול חיים יותר מ-15 מיליון תושבים, ובכל שנה מבקרים בה מיליוני תיירים. בחודש מרץ האחרון איבדה מפלגתו של ארדואן את השליטה גם בבירת טורקיה אנקרה.