עוד סנקציות: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם היום (שני) על הטלת סנקציות חדשות על איראן, זאת לטענתו בתגובה להפלת המל"ט האמריקאי. בעת החתימה על הסנקציות הודיע טראמפ כי הסנקציות החדשות יתמקדו במנהיגות האיראנית, בראשם המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי. בתוך כך, סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס מדווחת שהסנקציות האמריקאיות החדשות יוטלו גם על שמונה בכירים במערכת הביטחון האיראנית, משמרות המהפכה.



בתוך כך, שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין אמר: "העיצומים החדשים מכוונים נגד בכירים איראנים, המעורבים בפעילות הפלת המל"ט האמריקאי ע"י איראן". לדבריו, גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף עתיד להיות מטרה של הסנקציות החדשות בהמשך השבוע. עוד הוא הבהיר כי העיצומים לא מיועדים לפגוע באזרחים פשוטים מן השורה".



עוד הבהיר הנשיא כי ארצות הברית מעוניינת בכך שאיראן תפסיק לממן את פעילויות הטרור ברחבי העולם, וכי מדינתו לא תאפשר לאיראן להיות בעלת נשק גרעיני. עם זאת, טראמפ ציין כי ארצות הברית אינה מעוניינת במלחמה מול איראן. 

לפני כיומיים אמר טראמפ כי "אנו מטילים סנקציות חדשות וכבדות על איראן. אני מצפה ליום בו הסנקציות האלו יוסרו, ואיראן תהפוך שוב לאומה פרודוקטיבית ומשגשגת. כמה שיותר מוקדם יותר טוב". 

באותו יום התייחס טראמפ למתיחות מול איראן ואיים כי "פעולה צבאית נגד איראן עדיין נמצאת על השולחן". יום לפני כן אמר עוד הנשיא כי הוא אינו מעוניין במלחמה מול איראן, אך הזהיר כי אם אכן תתרחש מלחמה כזו, היא "תוביל להשמדה כפי שלא ראיתם מעולם". בתגובה, איראן מסרה כי היא תגיב בתקיפות לכל איום של ארה"ב נגדה.