קרן סדלר, תיירת מאוסטרליה, יצאה לחופשה באיביזה. במהלך החופשה פתחה את אפליקציית הדייטים "טינדר", ושם הכירה איש עסקים שוויצרי בוגר הרווארד בן 48 בשם אליין. לאחר ששניהם החליקו ימינה באפליקציה ודיברו קלות, הם קבעו להיפגש ולצאת למסעדה. בסוף הארוחה, הסכימה קרן לחזור עם איילין אל הווילה שלו. 


לאחר זמן מה החליטה קרן להזמין מונית חזרה למלון בו שהתה. היא לקחה את התיק שלה ואיילין ליווה אותה לכיוון המונית, וכאן העניינים החלו להסתבך. במקום להיפרד בצורה נעימה עם נשיקה או חיבוק החל איילין לפתע לתקוף את קרן באלימות. "היינו בארוחת ערב נחמדה ונראה היה שהכל הולך בסדר גמור", שחזרה קרן את מהלך הפגישה. "לא הייתי מוכנה לזה, ועכשיו אני מבינה כמה זה חשוב כשאת נמצאת במדינה זרה שתמיד תהיה לך תוכנית גיבוי. שאנשים שאת מכירה ידעו איפה את נמצאת ושאת תוכלי להתקשר לעזרה בכל פעם שתצטרכי". 

קרן סבלה מזעזוע מוח, חתך בעין שהתנפחה בצורה קשה, ובחבלות בכל חלקי גופה. בפרופיל הטינדר של איילין הוא כתב: "אני עורך דין, בוגר הרווארד, ואיש עסקים. גר בשוויץ, אוהב אוכל טוב ויין אדום. יש לי ילדה בת 5 ואני ביחסים טובים עם אמא שלה כבר 20 שנים".