מספר שעות בלבד לאחר שהתחייבו מנהיגי מדינות העולם המערבי לתרום מעל 22 מיליון דולר במטרה לסייע במאבק בשריפות המשתוללות ביערות הגשם באמזונס, ממשלת ברזיל דחתה את ההצעה, תוך טענות שנשמעות כנובעות מעלבון וכעס.



כמו כן, נשיא ברזיל, יאיר בולסונרו, התגרה אמש בנשיא הצרפתי עמנואל מקרון, שהודיע על חבילת הסיוע שסוכמה בפסגת G7. בולסנרו כתב בטוויטר שלו כי הנשיא הצרפתי "מסווה את הכוונותיו האמתיות מאחורי הרעיון של "ברית", כאילו אנחנו קולוניה או שטח הפקר". 



הרמטכ"ל הברזילאי, אוניקס לורנזוני, אמר בתקשורת כי הממשל ידחה את ההצעה ואף העליב את מקרון בהתייחס לאש שהרסה את קתדרלת נוטרדאם בפריז בחודש אפריל. "תודה, אבל אולי המשאבים שמציע הנשיא הצרפתי רלוונטים יותר לאירופה", אמר הרמטכ"ל. "מקרון, שלא מסוגל אפילו למנוע שריפה צפויה בכנסיה שהיא אתר מורשת עולמית, רוצה ללמד אותנו? יש לו מספיק דאגות בבית". 



צילום: רויטרס



עם זאת, בראיון לתוכנית טלוויזיה במדינה, נשמע שר הסביבה הברזילאי, ריקרדו סאלס, נוקט בהשקפה מנוגדת לזו של הרמטכ"ל ושל הנשיא. "חשוב שנקבל את העזרה שהוצעה לנו", אמר השר. "ההצעה תספק לנו ציוד שיעזור לנו להילחם בשריפות". 



מעל 26,000 שריפות נרשמו באמזונס החודש, המספר הגבוה ביותר מזה עשור. המציאות הזו מציתה את הזעם הבינלאומי וקוראת לממשל הברזילאי להגן על היער. כרגע מופנית האצבע המאשימה כלפי נשיא ברזיל ז’איר בולסונרו, שזכה כבר לכינוי “דונלד טראמפ של דרום אמריקה”.