המתיחות הצפון נמשכת: ערוץ אל מנאר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח היום (ראשון) על ירי ארטילרי של צה"ל באזור חוות שבעא בסמוך לגבול ישראל-לבנון בהר דב. בצה"ל אישרו את הדיווחים ואמרו כי השריפות באזור חוות שבעא הם כתוצאה מפעילות של צה"ל. צבא לבנון הודיע כי "מל"ט של צה"ל חדר למרחב האווירי של לבנון, מעל חוות בסטרה - הפיל חומרים דליקים על החורשה, והביא לשריפה במקום". על פי דיווחים נוספים בלבנון, צה"ל הקים סוללות עפר באזור הכפר רג'ר.



במהלך הלילה דווח בלבנון, כי מטוסי קרב ישראליים חגו בגובה בינוני מעל העיר צור, נבטייה ובינת ג'ביל בגזרה המערבית בדרום לבנון. בנוסף, דווח על כניסת מטוס קרב ישראלי ממערב למזרח מכיוון הים לראס נאקורה.



כזכור, על רקע איומיו של מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה, העלה צה”ל בשבוע האחרון את הכוננות ותגבר את הגזרה הצפונית. נסראללה המשיך גם אתמול באיומיו. בנאום שנשא אמר כי ארגונו יגיב מתוך שטח לבנון. “בעבר התגובות שלנו הגיעו מחוות שבעא”, אמר. “הפעם התגובה יכולה להגיע מכל מקום בלבנון”. הוא הוסיף כי לארגונו “מספיק טילים מדויקים”. 
 

בנוסף, מקורות בחיזבאללה טענו אתמול בשיחה עם האתר הלבנוני “א־נאשרה”, כי אין תאריך יעד לתגובה של חיזבאללה לשתי התקיפות המיוחסות לישראל. "פעולה כזו צריכה להיות כואבת לישראל, ולכן התכנון שלה יימשך תקופה ארוכה”, אמר אחד המקורות. הדברים נאמרו בעקבות דיווח בעיתון הכווייתי “א־ראי”, שלפיו חיזבאללה הלבנוני מתכוון להגיב לשתי התקיפות המיוחסות לישראל, ליד דמשק ובא־דאחייה שבדרום ביירות, בתוך 72 שעות. על פי המקורות מ”ציר ההתנגדות”, חיזבאללה שואף לגבות מחיר דומה לזה שהוא שילם - חייהם של שניים או שלושה ישראלים.
 
עוד טענו המקורות כי ארה”ב וצרפת ביקשו להרגיע את מזכ”ל הארגון, חסן נסראללה, כדי למנוע התלקחות אזורית, והעבירו התחייבות ישראלית, לכאורה, שלא להגיב במקרה שהארגון יפיל מל”ט. אולם הארגון השיעי־לבנוני דחה את ההצעה. המקורות טענו עוד כי לישראל יש מידע על אלפי עמדות חיזבאללה בדרום לבנון, בבקעת לבנון ובמקומות נוספים - אשר עשויות להיות יעדים להפצצה. כתוצאה מכך, אלו צפויים להתפנות במקרה של התקפה של חיזבאללה נגד מטרות ישראליות.
 
בעקבות האיומים נשמרה הכוננות הגבוהה בצפון בסוף השבוע. לצד עוצר היציאות, אתמול גם תוגברה גזרת הגבול בלבנון בתותחים מתנייעים.
בצה”ל נערכים לאפשרות של פיגוע נקמה של חיזבאללה, ולפיכך ננקטות גם פעולות בשטח. כך למשל, הוחלט לסגור את כביש הגישה לכפר רג’ר, שחשוף בחלקו לגבול הלבנון. לאור האיומים השונים בכל הקשור לתעופה האזרחית, הוחלט שלא לקחת סיכונים מיותרים, וההגבלות על טיסות בסמוך לגבול בצפון נותרו בתוקף.
 
שלשום סייר הרמטכ”ל רב־אלוף אביב כוכבי בגזרה יחד עם המפקדים הבכירים והתקיימה הערכת מצב. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות ואמר: “אני לא יכול להרחיב לגבי מה שקורה בצפון. בשבוע האחרון העירו אותי כל לילה בטלפון האדום. אני חושב כל לילה על הילדים שלנו ועל החיילים שלנו”. 
 
בתוך כך, מועצת הביטחון של האו”ם הצביעה על הארכת המנדט של כוח יוניפי”ל בדרום לבנון בשנה נוספת. המועצה הזהירה כי ההפרות של הפסקת האש בין ישראל ללבנון עלולות להוביל לעימות חדש ש"אף אחד מהצדדים אינו יכול להרשות לעצמו”.