"איראן צועדת לעבר מקום בו אפשר יהיה לקיים שיחות", כך אמר היום (שישי) שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, כשבוע לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי תיתכן פגישה בינו לבין נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת הכללית הקרובה של האו"ם בניו יורק. "במובנים מסוימים איראן מתקדמת לעבר בו מקום נוכל לנהל שיחות ונקווה שכך זה יקרה", הוסיף אספר. 



בשבוע שעבר אמר טראמפ כי פגישה אפשרית בינו לבין רוחאני היא אפשרות ריאלית, וציין כי "איראן היא לא אותה המדינה מלפני שנתיים וחצי, אז היא הייתה מפיצת הטרור מספר אחת בעולם. אני מוכן להיפגש עם רוחאני בתנאים הנכונים, אנחנו מחפשים אפס נשק גרעיני, אפס טילים בליסטיים והסכם ארוך יותר". בנוסף, הנשיא אמר כי "יש לי תחושה טובה בנוגע לאיראן, הדבר האחרון שאני רוצה לראות זה צרות". 



מן הצד השני, נשיא איראן התייחס גם הוא לאפשרות של פגישה בין השניים ואמר כי "במידה וארה"ב לא תסיר את הסנקציות על טהרן, לא יהיה שינוי בסטטוס קוו. אנחנו אנשים שמעוניינים לדבר, אך על ארה"ב לפעול קודם ולהסיר את הסנקציות. טהרן תמשיך לסגת מהתחייבויותיה במידה והן לא יוסרו". 



אמש התייחס גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנושא, וציין כי "אני לא אומר לטראמפ עם מי להיפגש. אני לא יודע אם ומתי תהיה פגישה בין טראמפ לרוחאני, אבל אני בטוח שהוא יביא לשם גישה אחראית ומפוכחת ממה שהיה נהוג עד כה".