נשיא ארצות הברית, תקף את התקשורת בארצות הברית במספר ציוצים הלילה (ראשון) זה לאחר שדווח כי הוא פנה לנשיא אוקראינה, על מנת שזה יוביל לפתיחת חקירה נגד בנו של המתמודד הדמוקרטי לנשיאות וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן. 
"לתקשורת היה שבוע רע מאוד", צייץ טראמפ, "הם קדמו מספר סיפורים מזויפים ונתפסו, ובמיוחד ה'ניו יורק טיימס' הכושל, שאיבד יותר כסף בעשר השנים האחרונות מכל עיתון בהיסטוריה, וגם הוושינגטון פוסט. הם אויבי העם! תקשורת החדשות המזויפות לא רק שלא בודקים את דיוק העובדות, הם ביודעין ממציאים עובדות. הם אפילו ממציאים מקורות כדי להגן על השותפים שלהם - הדמוקרטים. זה כל כך לא בסדר, אבל אפילו לא אכפת להם יותר. הם השתגעו לגמרי!". 
במהלך השבת דווח בארצות הברית כי טראמפ לחץ על נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לחקור את בנו של ביידן. לפי הדיווח, טראמפ ביקש מספר פעמים מהמנהיג האוקראיני לשוחח עם עורך דינו, רודולף וו.ג'וליאני, שהפציר בממשלה בקייב לחקור את ביידן ומשפחתו בטענה שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז אוקראינית, בה היה מעורב. אותו גורם טען כי טראמפ חזר על דבריו שמונה פעמים בשיחה עם זלנסקי.


בשיחה עם עיתונאים, אמר טראמפ כי "מישהו צריך לחקור את ג'ו ביידן". ביידן אמר בתגובה כי "אם זה נכון, אז כנראה שאין לטראמפ שום גבול בכל הקשור למוכנותו לנצל את כוחו ומעמדו ולבזות את מדינתנו". בנוסף, ביידן קרא לבית הלבן לפרסם את תמלולי השיחה שנערכה בין זלנסקי וטראמפ בחודש יולי, בה שוחחו השניים, לכאורה, על הנושא.