יו"ר ועדת המודיעין בקונגרס האמריקאי אמר היום (ראשון) כי הוא חושש שהנשיא דונלד טראמפ "פוגע בביטחון הלאומי שלנו". חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף אמר בראיון שהעניק לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC: "חשוב להגן על הביטחון הלאומי של ארצות הברית ולראות האם גם במהלך שיחות שהנשיא מקיים עם מנהיגים זרים, ובעיקר עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, הוא פוגע בביטחון הלאומי שלנו בצורה שלפי דעתו תועיל לקמפיין הבחירות שלו". 
דבריו מתפרסמים לאחר שבמהלך סוף השבוע זימנו חברי הקונגרס ממפלגתו את מזכיר המדינה מייק פומפאו בעקבות מעורבותו בפרשת "אוקראינה-גייט" שעלולה להוביל להדחת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הדמוקרטים דורשים מפומפאו לחשוף מסמכים על הלחץ שהפעיל, לכאורה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על מקבילו האוקראיני ולדימיר זלינסקי כדי שהאחרון יספק פרטים מכפישים על יריבו האפשרי בבחירות 2020 - ג'ו ביידן. במקביל לכך, הודיע השליח המיוחד האמריקאי לאוקראינה, קורט ולקר כי הוא מתפטר מתפקידו. אמנם להתפטרותו לא ניתנה סיבה רשמית, אך הופעתו במסמכי חושף השחיתויות כמי שסייע לעורך דינו של טראמפ רון ג'וליאני להיפגש עם בכירים בממשלה האוקראיני היא ככל הנראה העומדת מאחורי מהלך זה.
זימונו של פומפאו הוא הזימון הראשון מצד חברי הקונגרס הדמוקרטים בפרשה, מאז הודיעו על תחילת הליך הדחה נגד טראמפ, אך חברי המפלגה הבהירו כי במהלך שבוע הבא הקונגרס יזמן לשימוע עדים נוספים וייקבע את לוח הזמנים בו העדים ייתנו עדותם לקונגרס. "הכל קורה בזמן אמת", אמר חבר הקונגרס הדמוקרטי ממדינת אילינוי מייק קוויגלי והוסיף, "זה לא הזמן לשבת ולתכנן" תוך שהוא קורא לחבריו למלגה לפעול ביעילות ומהירות.

אך לא רק דמוקרטים דורשים חקירה בשלב זה, לאחר הגילויים האחרונים. חבר הקונגרס הרפובליקני מארק אמודאי מנבדה, שכבר יצא בעבר נגד טראמפ, היה לחבר מפלגת הנשיא הראשון ש"שובר שורות" וקורא לחקור את הפרשה: "להשתמש בסוכנויות הממשלה כדי להטות את מאזני הבחירות? אני לא חושב שזה בסדר", אמר אמודאי והוסיף "אם יתברר שזה אכן מה שקרה, זאת תהיה בעיה".