ממשל טראמפ חזר לחקור את פרשת המיילים של הילארי קלינטון, כך דווח הערב (ראשון) בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, משרד החוץ האמריקאי תחקר בשבועות האחרונים למעלה ממאה עובדים מימיה של קלינטון כשרה, בחשד כי שלחו למייל הפרטי שלה מידע מסווג בעל תוכן ביטחוני. על פי הפרסום, הנחקרים הם בכירים שעבדו ישירות מול השרה לשעבר וכאלו בדרגה נמוכה יותר, שהודעותיהם הועברו למייל האישי שלה. לדברי בכירים לשעבר במשרד, נמסר לנחקרים כי ההודעות ששלחו לפני שנים אחדות נבדקו שנית וכעת סומנו כמסווגות, מה שאומר שהן מהוות הפרה ביטחונית מסוימת. 
בכירים במחלקת המדינה ציינו כי הם פועלים על פי פרוטוקולים סטנדטיים בחקירה שהחלה בסוף כהונתו השנייה של אובמה, וכעת מתקרבת לסיומה. "זה לא קשור לזהות האדם שנמצא בבית הלבן", הסביר גורם שסירב להיחשף, "שלוש וחצי שנים זה פרק הזמן שלוקח לעבור על מיליוני אימיילים". 
כזכור, ראשית הפרשה במרץ 2015. אז גילה סטיב ליניק, המפקח הכללי של מחלקת המדינה כי המזכירה לשעבר קלינטון השתמשה באורח בלעדי בחשבונות דוא"ל אישיים בשרת לא-ממשלתי המתוחזק באופן פרטי - במקום בחשבונות דוא"ל שנשמרו על שרתים ממשלתיים פדרליים - כאשר ניהלה עסקים רשמיים במהלך כהונתה כמזכירת המדינה. היא טענה בעקביות כי אינה שומרת מידע מסווג על השרת בביתה וכי לא שלחה או קיבלה כל הודעת דוא"ל מהשרת האישי שלה שהיו מסווגים בעת שליחתם.

החקירה מצאה שקלינטון השתמשה בדוא"ל האישי שלה בהרחבה, מחוץ לארצות הברית, בשליחה ובקבלת אימיילים הקשורים לעבודה בתחום של יריבים מתוחכמים. ה-FBI העריך כי "ייתכן שגורמים עוינים קיבלו גישה לחשבון הדואר האלקטרוני האישי של המזכירה קלינטון". ראש ה-FBI דאז ג'יימס קומי הצהיר כי חרף העובדה שקלינטון או עמיתיה היו חסרי זהירות בטיפול במידע רגיש ומסווג ביותר, תמליץ הבולשת למחלקת המשפטים של ארצות הברית כי אין בסיס להעמידה לדין וכן התובעת הכללית אישרה כי החקירה תיסגר ללא אישום פלילי.
עם זאת, באוקטובר 2016, פחות מחודש לבחירות, הודיע ​​קומי לקונגרס כי ה-FBI החל לבדוק הודעות דוא"ל של קלינטון שהתגלו זמן קצר לפני כן. גורמי אכיפת החוק התוודעו להודעות דוא"ל אלו כאשר חקרו הודעות אסורות לכאורה שנשלחו בידי אנתוני וינר - בעלה של הומה אבדין, עוזרתה האישית והקרובה של קלינטון - לקטינה בת 15 מקרוליינה הצפונית. -6 בנובמבר הודיע קומי לקונגרס כי ה-FBI לא שינה את מסקנתו שגובשה בחודש יולי. בדיעבד, קלינטון החשיבה עניין זה כגורם מרכזי להפסדה בבחירות לנשיאות ב-2016.