נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן הודיע היום (רביעי) על פתיחת מבצע צבאי נגד בעלי בריתה של ארצות הברית בצפון סוריה, בו יקחו חלק בין היתר "צבא סוריה החופשית". הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו בערבית: "אני מנשק את חיילי הצבא המוחמדי הגיבורים על מצחו". נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד ג'ונקר הפציר בטורקיה להפסיק את הפעולות הצבאיות, והזהיר כי הארגון לא סייע במימון הקמת "אזור בטוח" בצפון מזרח סוריה. 

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הערב לתקיפה הטורקית ואמר כי מדובר ב"רעיון רע". "ארצות הברית הבהירה לטורקיה כי המבצע הזה הוא רעיון רע", נמסר מטעמו של טראמפ, "טורקיה התחייבה להגן על אזרחים, להגן על מיעוטים דתיים, כולל נוצרים, ולוודא כי לא יתרחש משבר הומניטרי ונדרוש מהם לעמוד בהתחייבות זו".
אדם המתגורר בעיירה הסורית תל אביעד אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פיצוצים רבים נשמעים לאורך הגבול עם טורקיה וישנו עשן רב באזור. הוא הוסיף כי אנשים רבים נמלטו מהמקום עם תחילת המתקפה הטורקית. במקביל דווח ברשת CNN בטורקיה כי השגריר האמריקאי באנקרה הוזעק למשרד החוץ לתדרוך על המתקפה הצבאית באזור. 
האירועים מתרחשים לאחר ההודעה האמריקאית על הוצאת הכוחות מהאזור. כזכור, בלילה בין שני לשלישי משרד ההגנה בטורקיה מסר כי הושלמו כל ההכנות למבצע אפשרי נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה. ההודעה פורסמה בטוויטר המשרד, בה נמסר בנוסף כי הקמת רצועת ביטחון בגבול הסורי היא דבר חיוני שיתרום ליציבות באזור.

בתוך כך, הוושינגטון פוסט ציטט גורמים בכוחות הכורדים שהגדירו את ההחלטה האמריקאית כ"בגידה". בכיר בכוחות הכורדים אמר כי הוא מקווה שהמצב עוד ישתנה. לדבריו, נסיגה מוחלטת תשאירו אותם נתונים לחסדיהם של הטורקים שיפלשו מצפון, וכן של הכוחות הסורים בגיבוי רוסיה ואיראן שפועלים מדרום, וכן חשופים למאמצי ארגון המדינה האיסלאמית דאעש להתאושש מהמכה שחטף. בקואליציה הדמוקרטית הסורית ציינו כי "ההחלטה האמריקאית לנטוש את האזור - טראגית"