נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס במהלך מסיבת עיתונאים הערב במשותף עם נשיא איטליה סרג'יו מטרלה הערב (רביעי) למבצע הצבאי בו פתחה טורקיה בצפון סוריה, והביע תקווה כי טורקיה וסוריה צריכות לפתור את המשבר ביניהן, גם אם הן ייתעמתו בדרך. עם זאת, ואולי בניגוד לדבריו הקודמים, הזהיר טראמפ כי אם פגישתם של סגנו, מייק פנס, ונשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תיכשל - הוא יטיל על טורקיה "סנקציות הרסניות". לבסוף האשים הנשיא האמריקאי את המחתרת הכורדית בטורקיה, ה-PKK, שהיא יכולה להיות גרועה יותר מארגון המדינה האסלאמית.



במהלך מסיבת העיתונאים אמר טראמפ כי הוא לא הופתע מההחלטה הטורקית לפלוש לצפון סוריה, אך לא העניק לה אור ירוק למבצע, והביע את תקוותו כי טורקיה וסוריה "יפתרו את המצב בינן לבין עצמן - גם אם זה אומר שהן יחלמו מעט". עוד תהה הנשיא "מדוע חיילים אמריקאיים הגנו על שטח סורי". מטרלה, לעומת זאת, הציג גישה שונה וגינה את המבצע הטורקי. הנשיא האיטלקי אמר שהוא מודאג מהמבצע הטורקי, והזהיר כי המבצע יכול להוביל לעלייה מחודשת של ארגון המדינה האסלאמית בעקבות הפעילות הטורקית.



כזכור, לפני כשבוע החל צבא סוריה במבצע נרחב בצפון סוריה, בשטח שנשלט על ידי כוחות כורדים המקורבים לארצות הברית, וזאת לאחר שיחת טלפון בין טראמפ לארדואן, בה הבטיח הנשיא האמריקאי להשיג את כוחותיו מהאזור. מאז הנסיגה, שנתפשה כאור ירוק למבצע, נמתחה ביקורת חריפה על טראמפ ונטען כי הוא הפקיר את בעלי בריתה הכורדים של ארצות הברית ומסכן את גורלם. מאז הנסיגה, והביקורת, טראמפ החזיק במקביל שני קווים - שלפעמים נראים כמנוגדים - מצד אחד קו בדלני ובו אמר כי על הכורדים לדאוג לעצמם וכי ארצות הברית לא צריכה להתערב במזרח התיכון, ומצד שני איומים על סנקציות כלפי טורקיה. במקביל לכך, הכורדים פנו לצבא אסד, והזמינו אותו להיכנס לצפון המדינה ולהגן עליהם מפני הצבא הטורקי המתקדם.