משרד הביטחון הטורקי מאשר: ארצות הברית מסרה הלילה (רביעי) לטורקיה כי הנסיגה של המיליציות הכורדיות מ"האזור הבטוח", שאותו דרשה אנקרה להחיל באזור הגבולות סוריה-טורקיה, הושלם בהצלחה. עוד נמסר בהצהרה של משרד הביטחון הטורקי כי לא קיים צורך לפתוח במבצע צבאי נוסף באזור, מלבד זה שכבר בוצע עד כה.



דברים אלו נישאים לאחר הסכמתו של ארדואן להסכם הפסקת אש בתיווכו של בכירי הממשל האמריקאי, סגן נשיא ארצות הברית מייקל פנס ומזכיר המדינה מייק פומפאו בשבוע שעבר. במסגרת ההסכם, טורקיה הסכימה לחדול את מאמציה הצבאיים באזור הגבולות כנגד מיליציות כורדיות ותאי דאעש פעילים למשך 120 שעות (חמישה ימים). הסכם זה פג תוקף אמש.



מייק פנס ומייק פומפאו בטורקיה. צילום: רויטרס



כזכור, לפני יומיים, ארדואן אמר כי אנקרה תבצע צעדים "הכרחיים" נוספים בצפון מזרח סוריה לאחר פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהתקיימה אמש בסוצ'י. במסיבת העיתונאים משותפת שערכו השניים (פוטין, ארדואן), הציגו את תוכניתם לעתידה של סוריה - כאשר הנפגעים העיקריים מההסכם בין שתי המדינות יהיו הכוחות הכורדים באזור. בין היתר, הסכימו השניים כי המיליציות הכורדיות בצפון-מזרח סוריה ייסוגו לעומק של 30 ק"מ מהגבול הטורקי.