נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, צייץ הלילה (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו ציוץ מסתורי בו כתב כי "משהו גדול קרה הרגע". במקביל פרסם הבית הלבן הודעה בה נאמר כי הנשיא האמריקאי ימסור הודעה חשובה בשעה 15:00 שעון ישראל. הדברים הללו הגיעו על רקע דיווחים כי כלי טיס אמריקאים נצפו בצפון סוריה, סמוך לאידליב. בעקבות זאת החלו דיווחים המתבססים על גורמי צבא אמריקאים על פיהם, מנהיג דאעש הנמלט, אבו בכר אל בגדדי, חוסל במהלך פעילות של כוח מיוחד.



בכירים בממשלי איראן ועיראק אישרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי אל בגדדי אכן מת.



על פי האתר האמריקאי ניווזוויק, אל בגדדי נהרג במהלך פעילות של "כוח הדלתא", כאשר הפעיל חגורת נפץ שלבש על גופו. במהלך הפעילות נהרגו גם שתיים מנשותיו. עוד דווח כי נעשות בדיקות DNA על מנת לוודא כי אכן אל בגדדי הוא זה שנהרג. הארגון הרצחני של אל בגדדי איבד את רוב השטחים בהם החזיק כאשר היה בשיאו, כמו גם רבים מאנשיו, אך מנהיג הארגון הצליח לחמוק מידי הכוחות האמריקאים שתרו אחריו. על אף שמספר פעמים דווח כי הוא נהרג, הדבר לא הוכח והמרדף אחריו המשיך. 



גורם בצבא האמריקאי אישר ל"ניוזוויק" כי מטרתו של המבצע הצבאי הייתה חיסולו של אל בגדדי, והעריך "בביטחון גבוה" כי המטרה הושגה, אך אמר כי יש להמתין לאישור הסופי לאחר ביצוע בדיקות ה-DNA. בכיר בפנטגון מסר לאתר כי המצודה בה שהה אל בגדדי הופצצה מהאוויר על מנת למנוע ממנה להפוך למוקד עלייה לרגל לזכרו.



כזכור, טראמפ הורה לפנות את הכוחות האמריקאים בסוריה, זמן קצר לפני פלישתו של צבא טורקיה, בהוראתו של ארדואן, לצפון המדינה, זאת על מנת להוביל מבצע צבאי נגד הנוכחות הכורדית באזור. טראמפ זכה לביקורת רבה על המהלך, אך לאחר מספר ימים הגיעו סגן הנשיא, מייק פנס, ומזכיר המדינה, מייק פומפאו, להסכם עם ארדואן על פיו הכוחות הטורקיים יעצרו את המבצע הצבאי, ובתמורה הכוחות הכורדיים ייסוגו מהשטח המדובר. גם ההסכם הנ"ל זכה לביקורת לאור העובדה שהוא נענה לדרישותיו של ארדואן. 



זוהי אינה הפעם הראשונה בשנים האחרונות בה נשמעים דיווחים כי מנהיג ארגון הטרור חוסל. ביוני 2017 דיווחה סוכנות הידיעות TASS הרוסית כי משרד הביטחון הרוסי בודק דיווחים לפיהם מנהיג ארגון המדינה האסלאמית נהרג בתקיפה אווירית שביצעה רוסיה באזור העיר א-ראקה שבסוריה ב-28 למאי. כעבור מספר שעות הדיווחים הופרכו.



גם שנה קודם לכן, ביוני 2016, נשמעו פרסומים בתקשורת הערבית כי אל בגדדי חוסל בתקיפה של חיל האוויר האמריקאי. בשנים 2015-2016 דווח שלוש פעמים נוספות על חיסולו של אל בגדדי בכלי תקשורת שונים בעולם, ומהר מאוד התברר כי אין בהם אמת.