מאז פרסום גזר הדין של הסטודנטית הישראלית איה מסארווה, היום (שלישי) בבוקר, לא מפסיקים כלי תקשורת מכל רחבי העולם לנסות וליצור קשר עם המשפחה בבאקה אל-גרבייה. אביה, סעיד מסארווה, ואחת מאחיותיה של איה היו בבית המשפט באוסטרליה בעת הקראת גזר הדין.

סעיד, אביה של מסארווה, מירר בבכי מחוץ לבית המשפט לאחר מתן פסק הדין. "זה לא משנה, הכאב שלי בפנים מאוד גדול. היא הייתה שמחה, היא אהבה את החיים, היא אהבה לעזור לכולם, היא אהבה אנשים לא משנה מאיזו דת וגזע הם. היא אהבה את כולם, וככה אני רוצה שיזכרו אותה", אמר.

זו הייתה תגובתו על גזר הדין של בית המשפט באוסטרליה, ששלח את הרוצח קודי הרמן ל36 שנות מאסר, בגין רצח הסטודנטית איה מסארווה בינואר האחרון במלבורן. "פגעת בה על מנת להרוג אותה", כתבה השופטת האוסטרלי בפסיקתה. משפטו של הרמן, ראפר אוסטרלי בן 20, התנהל בדלתיים סגורות לבקשת משפחתה של מסארווה.

"גזר הדין החזיר אותנו ליום הרצח", אמר אחד מקרובי המשפחה. "העסקנו את עצמנו, ודיברנו על הכל מלבד על הרוצח השפל והמנוול הזה".

לאחר גזר הדין אמר דודה של איה, עבד ל"מעריב": "שום עונש בעולם לא ישיב לנו את איה. אנחנו לא מייחסים כל משמעות למה שקורה עם הרוצח הזה. חבל לבזבז עליו שניה אחת. כבר עשרה חודשים אנחנו מנסים להוציא את האמא והאחיות מכל התעסקות ברוצח. אין ספק, שפרסום גזר הדין החזיר אותנו לאחור. אני לא מאחל לאף אחד בעולם מצב בו יראו את הרצח בשידור חי. מי כמוך יודע מה יכול לעבור על האמא והאחיות. אני יושב כעת בבית וקוראים פסוקים מן הקוראן לזכרה של איה שלנו. אני מקווה שהסוגיה הזו לא תעסיק אותנו יותר. אסור לנו לבזבז על המנוול הזה אפילו שניה אחת".

כזכור, מסארווה בת ה-23 מבאקה אל גרביה למדה באוסטרליה. במהלך חודש יוני השנה, כאשר יצאה ממועדון, היא הותקפה ונאנסה על ידי הרמן ולאחר מכן נרצחה.

האירוע התרחש בעת שחזרה הביתה לדירתה הסמוכה לקמפוס הראשי של האוניברסיטה, מרחק של כמה מאות מטרים ממרכז הקניות פולאריס, שבו נמצאה גופתה. אחותה הקטנה של מסארווה הייתה עדה לרצח, כאשר השתיים קיימו שיחת וידאו בעת התקיפה.