ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, קיבל הערב (שלישי) את מבוקשו, כאשר הפרלמנט אישר את בקשתו להקדים את הבחירות הכלליות לנוכח המבוי הסתום סביב הסכם הברקזיט וההצבעה תתקיים ב-12 בדצמבר, הפעם הרביעית שבה אזרחי הממלכה הולכים לקלפיות מאז שנת 2015.



הממשלה הגישה היום הצעת חוק חדשה שנועדה לאשר את קיום ההצבעה ביום חמישי, ה-12 בדצמבר, והצליחה להעביר אותה בקריאה שנייה ברוב קולות. לאחר מכן, ניסו מפלגות האופוזיציה להעביר תיקון שיקדים את ההצבעה ל-9 בדצמבר, אולם היא נדחתה ברוב של 20 קולות, לפני שהקריאה השלישית אישרה את הקדמת הבחירות ברוב של 438 תומכים מול 20 מתנגדים.



הליכי החקיקה בבית הלורדים אמורים להסתיים עד סוף השבוע, כאשר המלכה אליזבת השנייה צפויה לתת את החותמת הרשמית בתחילת השבוע, לפני שהפרלמנט יתפזר לטובת קמפיין הבחירות.



ראש הממשלה ג'ונסון ניסה כבר בתחילת ספטמבר להקדים את הבחירות לאמצע החודש הנוכחי, וזאת בשל רצונם של חברי הפרלמנט למנוע ממנו את יישום הברקזיט ללא הסכם ב-31 באוקטובר, אבל הוא לא השיג את הרוב הדרוש בשל התנגדות מפלגת הלייבור.



אחרי שהפרלמנט דחה בשבוע שעבר את התוכנית לקיים חקיקה מהירה של הסכם הברקזיט המחודש, ניסה ג'ונסון פעם נוספת להקדים את הבחירות ל-12 בדצמבר, אולם גם בהצבעה שהתקיימה אתמול בערב לא הושג הרוב הדרוש.



התפנית הגיעה היום בצהריים, עוד לפני הדיון על הבקשה המחודשת להקדמת הבחירות, כאשר מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, הודיע כי המפלגה תתמוך בקיום ההצבעה בדצמבר, וזאת אחרי שמדינות האיחוד האירופי הסכימו לדחיית הברקזיט ל-31 בינואר ובכך הסירו את האפשרות של פרישה ללא הסכם. "אנחנו נוציא כעת לפועל את הקמפיין השאפתני והקיצוני ביותר לשינוי אמיתי שהמדינה שלנו ראתה אי פעם", הצהיר.



מדובר בבחירות הכלליות הראשונות בבריטניה שמתקיימות בחודש דצמבר מזה 99 שנה, והפעם הרביעית שבה אזרחי הממלכה הולכים לקלפיות להצבעה מכריעה בתוך פחות מחמש שנים, כאשר הפעמים הקודמות היו: בחירות 2015, משאל הברקזיט ב-2016 ובחירות 2017.