פסגת טראמפ-ארדואן: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ נפגש עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן אמש, בניסיון למנוע ממנו להיכנס לעסקת נשק עם רוסיה. טראמפ הביע חשש מכך שהנשיא הטורקי ירכוש מערכת הגנה אווירית חדשה מידי הרוסים: "מדובר באתגר רציני", אמר הנשיא הלילה (חמישי), והוסיף כי הוא מביע תקווה שהמדינות החברות בברית נאטו יפעלו על מנת לפתור את הנושא.

לאחר הפגישה בין השתיים בבית הלבן שעוררה ציפייה רבה בעולם לגבי פתרון הקרע ביחסים על רקע נסיגת צבא ארצות הברית מגבול סוריה-טורקיה, הנשיא האמריקאי אמר כי הוא "מעריץ גדול" של המנהיג הטורקי, וכי הייתה להם פגישה "נהדרת ופרודקטיבית". על אף זאת, שני המנהיגים טרם הצליחו להסביר כיצד יביאו לפתרונות ממשיים לסיום המשבר בנושא סוריה ובנושא עסקת ה-S-400 המתגבשת בין טורקיה לרוסיה, ממנה הביע טראמפ חשש.

במסיבת עיתונאים לאחר הפסגה אמר טראמפ כי "הרכישה הטורקית של מערכות הגנה אווירית מתקדמות תוצרת רוסיה כגון ה-S-400 יוצרת אתגר רציני עבורנו, ואנו משוחחים על כך בעקביות". "דיברנו על כך היום, ונדבר על כך בעתיד בתקווה לפתור את המצב", הוסיף הנשיא.

דקות ספורות לאחר תום הפגישה בין השניים, מהבית הלבן יצאה הודעה בעלת טון תקיף יותר: "במטרה להשיג התקדמות בחזיתות אחרות, זה חיוני כי נפתור את הבעיות הקשורות ברכישתה של טורקיה את מערכת ה-S-400 הרוסית, זאת במטרה לחזק את שותפותינו הביטחונית".

מנגד, ארדואן הצהיר כי שתי המדינות יכולות להגיע לפיתרון דרך הידברות בנושאים הביטחוניים השונים, ביניהם גם עסקת ה-F-35 בה טורקיה מעוניינת: "הסכמנו לפתוח דף חדש במערכת היחסים בינינו", אמר.