ראש פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קנת' מקינזי, הזהיר כי הצבת 14 אלף חיילים במפרץ הפרסי לפני כמה חודשים לא מנעה מאיראן לתכנן פעולות בסדר גודל דומה לתקיפה של הרחפנים על מתקני הנפט בסעודיה לפני כחודשיים, כך דווח הערב (שבת) ב"ניו יורק טיימס". עוד דווח כי הוא אמר ש"הכוחות הנוספים, בהם מטוסי הקרב ומערכות ההגנה האוויריות שהפנטגון שלח לאזור עשויים לגרום לאיראן להימנע מתקיפת יעדים אמריקאים, בדומה להפלת המל"ט ביוני האחרון, אך תקיפות במפרץ הם משהו אחר". 
הוא אמר בראיון השבוע כי הוא מעריך שהאיראנים "ינסו לבצע תקיפה נוספת בקרוב". בראיון אחר אמר: "זה המסלול והכיוון שהם פונים אליו, התקיפה של שדות הנפט בסעודיה היתה מדהימה ברמת החוצפנות שלה". לדבריו, מסיבה זו אינו פוסל תרחיש בו איראן תנסה לבצע פעולות נוספות מהסוג הזה. עם זאת, הוא לא הציג ראיות לכך שהאיראנים אכן מתכננים לבצע מתקפה כזו כלפי יעדים כמו שדות נפט או מתקני התפלה. הוא הדגיש כי הצבא וסוכנויות הביון האמריקאיות איתרו דפוסים לא מוגדרים היכולים להעיד על כך". 
"איראן נמצאת תחת לחץ קיצוני", ציין מקנזי, "היא מנסה לפצח את המערכה באמצעות תקיפות שונות, שיעוררו תגובה צבאית אמריקאית". הדברים הללו נאמרו במהלך כנס ביטחון אזורי שנערך במנאמה שבבחריין, מקום מושבו של הצי החמישי של חיל הים האמריקאי. בהמשך דבריו הקצין הבכיר הפציר בשותפים האזוריים כמו סעודיה, איחוד האמירויות, עיראק ועומאן, לעבוד בשיתוף פעולה עם וושינגטון כדי להתמודד עם תוקפנות איראנית". מקינזי אמר כי "לרוע המזל, המשטר האיראני הוכיח כי הוא הבריון השכונתי, והדרך היחידה לעמוד מולם היא לפעול ביחד".