המשטרה הבריטית פרסמה היום (שבת) כי אוסמן חאן, בן 28 ממחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב המדינה, הוא המחבל שדקר למוות את עוברי האורח, גבר ואישה. מהמשטרה נמסר כי הדוקר הורשע ב-2012 בגין "עבירות על רקע טרור איסלאמי", ושוחרר על תנאי ממאסר בדצמבר לפני שנה. בנוסף דווח כי לפי שעה הכוחות אינם מחפשים אחר מעורבים נוספים. 



לפי הודעת המשטרה, חאן ריצה עונש מאסר בגין חלקו בתוכנית של ארגון אל-קאעידה לפוצץ את הבורסה בלונדון.  הסקוטלנד יארד חוקרת כיצד הצליח חאן להוציא לפועל את המתקפה, חרף העובדה שהיה מוכר לרשויות ונשא עליו תג אלקטרוני שניטר את תנועותיו. ראש המטה ללוחמה בטרור של בריטניה, ניל באסו, אמר כי "הוא היה מוכר לרשויות".





פיגוע טרור התרחש אתמול סמוך לשעה שתיים בצהריים (שעון בריטניה) בגשר לונדון, שנתיים וחצי לאחר מתקפת הטרור המשולבת שהתרחשה במקום וגבתה את חייהם של שמונה בני אדם. אדם שאחז בסכין ותקף אנשים על הגשר נורה על ידי השוטרים ונהרג במקום. בנוסף, אדם נוסף נהרג וכמה נפצעו. רשת BBC דיווחה כעבור כמה שעות כי נקבע מותם של שניים מהפצועים בפיגוע.

 
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי כל המעורבים בפיגוע, יובאו לדין. "מודה לאנשים שפעלו בתקרית בשם כל המדינה", הוסיף, "זה לא עוזר אבל אני חושב על התקרית ב-2017, אני מקווה שאנשים יוכלו לחזור לעסקים כרגיל". בחשבון הטוויטר של ראש ממשלה בוריס ג'ונסון נכתב: "מעדכנים אותי באופן שוטף על האירוע בגשר לונדון. אני רוצה להודות למשטרה ולשירותי החירום השונים על תגובתם המיידית לאירוע".